اخبارجهانجهان اسلام

برپایی کنگره امناء الرسل در نجف اشرف

کنگره امناء الرسل در صحن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در کنار حرم مولای متقیان، حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در شهر نجف اشرف آغاز شد.

در این کنگره ده ها تن از علما، فضلا، خطبا، پژوهشگران، فعالان و طلاب علوم دینی از ایران و عراق شرکت کرده اند.

در همین راستا آیت الله العظمی شیخ بشیر نجفی، از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار فضلای قمی شرکت کننده در کنگره‌ امناء الرسل با قدردانی از تلاش‌های انجام شده‌ در معرفی آثار علمی علمای بزرگ، حوزه‌ علمیه نجف را حاصل‌ عطر خوش ِحرم نورانی امیرالمؤمنین علیه‌السلام دانست.

ایشان افزود: توسعه گفتمان های علمی حوزه های قم و نجف و دیگر مراکز علمی شیعی برای وحدت‌ رویه در پرداختن به مسائل روز دنیا یک ضرورت‌ است.

از سوی دیگر آيت الله العظمی شیخ اسحاق فیاض يكى ديگر از مراجع عظام تقلید در نجف اشرف، در دیدار میهمانان شرکت کننده در کنگره ى امناءالرسل، طى سخنانی با تببین فعالیت حوزه های علمیه در عصر غیبت و زحمات علمای برخاسته از آن اظهار کردند: اگر مجاهدت های زاهدانه و علمی عالمان وارسته در طول تاریخ نبود، سرنوشت تشیع این گونه فاخر و جهان گیر به سرانجام مقصود نمی رسید.

ایشان با ابراز خرسندی از تأثیرگذاری هجرت عالمان در بلاد اسلامی گفتند: به برکت این هجرت ها هم اینک در دورترین روستاهای افغانستان با پشتیبانی مردم، طلاب و روحانیون به عنوان متولی امور شرعی و دینی مردم در مساجد و مناطق مستقر هستند که همه اینها به برکت انفاس قدسیه اهل بیت علیهم السلام و تلاش های زاهدانه عالمان در طول تاریخ است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا