اخبارجهانجهان اسلام

برگزارى جشن هاى دهه بزرگداشت ولادت پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام در سراسر جهان

همزمان با میلاد با سعادت رسول خدا صلی الله علیه و آله، دهه بزرگداشت ولادت نبی اکرم صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام در سراسر جهان گرامی داشته می شود.

بر همین اساس بسیاری از مساجد، حسینیه ها، مراکز، موسسه ها و دیگر پایگاه های دینی و مذهبی در شهرها و کشورهای مختلف جهان به برگزاری مراسم هاى مختلف جشن و شادى در این ایام می پردازند.

مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله، در شهرها و کشورهای مختلف جهان، همواره با برگزاری با شکوه مراسم جشن و شادی، دهه بزرگداشت ولادت نبی اکرم صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام را گرامی می دارند.

بر همین اساس مراسم جشنی با حضور ده ها تن از شیعیان در مؤسسه حضرت امام صادق علیه السلام، از مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع آیت الله العظمی شیرازی در شهر کپنهاگ در کشور دانمارک، برگزار شد. و در این جلسه درباره سیره و فضائل پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام صحبت شد. .

همچنین مرکز امام جعفر صادق علیه السلام نیز از دیگر مراکز مرتبط با دفتر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در شهر دیترویت در ایالت میشیگان امریکا، با برگزاری مراسم جشنی از ایام میلاد پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و امام ششم شیعیان علیه السلام تجلیل کرد.
در این مراسم همچنین دهمین سالگرد افتتاح این مرکز گرامی داشته شد.

اما در شهر مقدس کربلا، حوزه علمیه علامه ابن فهد حلی قدس سره، میزبان برگزاری مراسم جشن مشابهی بود که در آن ده ها تن از شخصیت های دینی، فرهنگی و اجتماعی حضور یافتند.
حجت الاسلام شیخ منتظر شهرستانی« مدیر حوزه علامه حلی» در این مراسم سخنرانی کردند.
همچنین این مجلس شاهد شعرخوانی و مدیحه سرایی توسط مداحان اهل بیت علیهم السلام بود.

حسینیه امام حسن مجتبی علیه السلام، از مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت در شهر استکهلم سوئد نیز جشن میلاد پیامبر خدا و امام صادق علیهما السلام را برگزار کردند.

این مراسم در روز شنبه ۱۸ ربیع الاول ۱۴۴۴ و با حضور ده ها تن از شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام برگزار شد که طی آن حاضران به بیان فضائل خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام و شعرخوانی و مدیحه سرایی پرداختند.

شیعیان مظلوم افغانستان نیز مانند همیشه پای کار بوده از این قافله عقب نماند و لذا مراسم جشن میلاد پیامبر خدا صلی الله علیه وآله و امام جعفر صادق علیه السلام را در مجتمع حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، از دیگر مراکز مرتبط با دفتر آیت الله العظمی شیرازی در شهر کابل افغانستان، برگزار نمود.

دفتر آیت الله العظمی شیرازی در شهر ماهاجانگا در کشور ماداگاسکار نیز به تجلیل از « دهه بزرگداشت ولادت پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام » ادامه داد.

اما در آن سوی جهان، روز شنبه ۱۸ ربیع الاول ۱۴۴۴ مراسم با شکوهی هم در حسینیه آل یاسین، از مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع آیت الله العظمی شیرازی در شهر سیدنی استرالیا برگزار شد و ایام میلاد پیامبر خدا صلی الله علیه وآله و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام گرامی داشته شد.

در همین حال حجت الاسلام والمسلمین شیخ جلال معاش، وکیل آیت الله العظمی شیرازی در لبنان، با حضور در مراسم های جشن هیئت ابی ذر الغفاری علیه السلام و حسینیه الحسین بن علی سیدالشهداء علیه السلام به ایراد سخنرانی در رابطه با سیره و تاریخ پیامبر خدا صلی الله علیه وآله پرداخت.

از سوی دیگر مؤسسه خیریه – فرهنگی حضرت رسول اعظم صلی الله علیه و آله، از مراکز مرتبط با دفتر آیت الله العظمی شیرازی در شهر مقدس کاظمین، نیز با برگزاری مراسم جشنی از ۱۷ ربیع الاول تجلیل کرد.

جمعی از شاعران و مداحان اهل بیت علیهم السلام در این مراسم به اجرای برنامه پرداختند.

همچنین مراسم بزرگداشت سالروز میلاد با سعادت رسول خدا، و رئیس مذهب حَقه تشیع، حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، در مسجد الامامین الکاظم و الهادی علیهما السلام، از دیگر مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشيع در کشور کویت برگزار شد.

لازم به ذكر است كه مسجد الامامین الکاظم و الهادی علیهما السلام، تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین شیخ یوسف ملاهادی، از وكلاى آيت الله العظمى شيرازى، اداره می شود و در مناسبت های مختلف به برگزاری مراسم های دینی می پردازد.

مراسم جشن مشابهی نیز در حسینیه حوزه علمیه زینبیه، در شهر دمشق سوریه، برگزار شد که در آن ده ها تن از شیعیان و همچنین جمعی از شخصیت های دینی، فرهنگی و اجتماعی حضور یافتند و به بیان سیره و فضائل پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام پرداختند.

بیت مکرم بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی در شهر مقدس قم نيز روز جمعه هفدهم ربیع الأول ۱۴۴۴ به ميزبان حضور عموم مؤمنان و شیعیان بود.

جمعی از محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، اعم از علما، فضلا، فعالان فرهنگی، شخصیت های رسانه ای، اقشار مختلف جامعه و زوار کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با حضور در بیت مرجعیت شیعه، این روز فرخنده را گرامی داشتند و فرج و ظهور امام زمان عجل الله فرجه الشريف را از خدای متعال مسئلت نمودند

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا