اخبارجهانجهان اسلام

آغاز بازسازی دو زيارتگاه تخریب شده توسط سنی های تندروی د۱عش

سنی های تندروی د۱عش که پایه و اساس فکریشان، اعتقادات و اندیشه ابن تیمیه است، علاوه بر قتل میلیون ها انسان بی گناه در عملیات های وحشیانه در شهرها و کشورهای مختلف جهان، ده ها مسجد، حسینیه، حرم، مقام و مکان دینی و مذهبی را در نقاط مختلف جهان بخصوص در دو کشور عراق و سوریه تخریب و با خاک یکسان کردند.

حالا اما مدتی است که بازسازی و ساخت دوباره ى این اماکن دینی و متبرکه، آغاز شده تا نه مثل روز اول بلکه بهتر، بزرگ تر و مجلل تر شوند.

ساخت و بازسازی دو زيارتگاه منتسب به اهل بیت علیهم السلام در شهر موصل پس از دست درازی سنى هاى تندروى د۱عش به آن آغاز شده است.

پس از شروع بازسازی مرقد شریف فاطمه دختر امام حسین علیه السلام و مرقد شریف یحیی ابو القاسم علیه السلام در موصل، نشستی خبری در همین راستا در این شهر برگزار شد.

در این نشست که با حضور جمعی از نمایندگان استان نینوا و برخی از اعضای اداره اوقاف برگزار شد، یکی از نمایندگان به نام “وعد محمد قدوفی” گفت: پس از استعلام از اداره عتبات عالیات و اوقاف شیعیان، مشخص شد که در مرکز شهر موصل زیارتگاه های مقدسی وجود دارند.

اماکنی که متعلق به اهلبیت علیهم السلام می باشند و عبارتند از زيارتگاه حضرت فاطمه دختر امام حسین علیه السلام و زيارتگاه حضرت یحیی ابوالقاسم که در مرکز شهر موصل واقع هستند.

وی افزود: پس از منفجر شدن کامل این اماکن توسط سنى هاى تندروى د۱عش، گروهی از خیرین، امر بازسازی این اماکن را به صورت مرحله به مرحله آغاز کردند.

او ادامه داد: د۱عش این مکان مقدس و پربرکت را به محلی برای جمع آوری خاکروبه و ضایعات شهری تبدیل کرده بود و اخیرا نیز، با ارسال گروهک هایی خرابکار، قصد دست درازی مجدد به این اماکن را داشتند که خوشبختانه نسبت به این اقدام آنها شکایتی به مراجع قضایی ارائه شد تا مساله به صورت قانونی مورد پیگیری قرار گیرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا