اخبارجهانجهان اسلام

عقیم سازی اجباری مردان و زنان مسلمانان در چین

حکومت کمونیستی چین با شتابی بیشتر در صدد نابودی اقلیت مسلمان اویغور در این کشور است.

در جدید ترین اقدام صورت گرفته توسط دولت مرکزی چین علیه مسلمانان اویغور، مردان و زنانِ آنها را به اجبار عقیم کرده است.

سازمان های بین المللی حقوق بشر، اِعمال خودسرانه ى دولت چین که منجر به عقیم سازی اجباری زنان و مردانِ اقلیت مسلمان اویغور كه با هدف از بین بردن کامل نسل آنان مى شود را محكوم كردند.

این سازمان ها در بیانیه های مختلفی که نسخه اى از آن به دست خبرگزاری«اخبار شیعه»رسیده گفته اند: دولت چین علی رغم تلاش های خود به تشویق چینی های غیر مسلمان به فرزند آوری، زنان و مردان اویغور را به زور وادار به عقیم شدن می کند.

در این بیانیه ها آمده: چین در جریان رفتارهای خودسرانه و ظالمانه خود علیه مسلمانان، به اویغورها آمپول هایی تزریق کرده که باعث عقیم شدن مستقیم مردان و در مواردی باعث جلوگیری از قاعدگی در بانوان شده است.

این بیانیه ها آنچه در چین اتفاق می افتد را “روش هایی وحشیانه با هدف از بین بردن نسل مسلمانان” توصیف کرده اند زیرا مستقیما اقلیت اویغور که از دیرباز تحت فجیع ترین و زننده ترین انواع نقض حقوق بشر قرار گرفته اند را مورد هدف قرار می دهد.

گفتنی است، پیش از این و در پی انتشار تحقیقاتی که خبر از اتخاذ سیاست های خودسرانه در راستای کنترل نسل توسط دولت پکن می داد، ایالات متحده امریکا از حکومت چین خواسته بود هرچه سریعتر دست از عقیم سازی اجباری اعضای اقلیت مسلمان اویغور بردارد.

مایک پمپئو «وزیر خارجه امریکا» نیز در بیانیه ای گفته بود: امروزه گزارش هایی مبنی بر اینکه حزب کمونیست چین اقدام به عقیم سازی اجباری، سقط جنین اجباری، اجرای سیاست های تنظیم خانواده اجباری و تحمیل سیاست کنترل زاد و ولد بر اویغورها می کند به دست ما رسیده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا