اخبارجهانجهان اسلام

انتقاد شدید از تکرار ریاست جمهوری “شی جین پینگ” در چین

هانا یانگ، معاون مدیر منطقه ای عفو بین الملل، پیش از برگزاری بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین که انتظار می رود شی جین پینگ «رئیس جمهور چین» برای سومین دوره به عنوان دبیرکل این کنگره تایید شود، گفت: تایید سومین دوره ریاست جمهوری “شی جین پینگ” نه تنها برای میلیون ها شهروند چینی که تحت حکومت او از نقض شدید حقوق بشر رنج برده اند، بلکه برای افرادی در سراسر جهان که تأثیر سرکوب های دولت چین را احساس می کنند، لحظه شومی خواهد بود.

وی افزود: دوران ریاست جمهوری “شی”، با بازداشت های خودسرانه گسترده، سرکوب بی رحمانه آزادی بیان در سراسر کشور، جنایت علیه بشریت و علیه مسلمانان در منطقه سین کیانگ، و تشدید چشمگیر سرکوب در هنگ کنگ مشخص شده است.

او ادامه داد: سیاست‌ها و عملکردهای دولت، تحت رهبری شی، نه تنها در داخل چین، بلکه در سطح جهانی، تهدیدی برای حقوق بشر است.

وی همچنین افزود: از کمپین دولت برای خاموش کردن یا راندن مسلمانان اویغور به خارج از کشور تا تلاش‌های “شی” برای باز تعریف معنای حقوق بشر در سازمان ملل، همه و همه بازوی سرکوب دولتی چین، فراتر از مرزها به شمار می رود.

او در ادامه گفت: از آنجایی که فعالان چینی، وکلای حقوق بشر، روزنامه‌نگاران مستقل و سایر مدافعان حقوق بشر، خود را برای موارد مشابه یا بدتر از آن آماده می‌کنند، جامعه بین‌المللی باید تلاش‌های خود را دو چندان کند تا مطمئن شود که پنج سال آینده متفاوت است.

معاون مدیر منطقه ای عفو بین الملل در پایان گفت: هیچ بهانه ای برای ناکامی در پاسخگویی مقام های چین به خاطر جنایت های انجام شده به نام ریاست جمهوری شی ، وجود ندارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا