اخباراروپاجهان

تلاش دو روحانی شیعه برای حذف محتوای غیر اخلاقی از متون درسی در آمریکا

بررسی ها نشان می دهد، متون درسی مدارس ایالات متحده آمریکا، حاوی برخی محتواها و تصاویر غیر اخلاقی و نا مناسب است.

بر همین اساس دو روحانی شیعه، کمپینی را علیه حذف این محتوای غیر اخلاقی و نامناسب از برنامه‌های درسی مدارس در دیربورنِ ایالات متحده، بر پا کرده اند.

بر اساس گزارش رسانه های ایالات متحده، دو روحانی شیعه در شهر میشیگانِ ایالات متحده، نقش اصلی را در سازماندهی اعتراض ها علیه گنجاندن محتوای غیر اخلاقی در برنامه های درسی مدارس برای دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه ایفا کردند.

رادیو (NPR) در گزارشی اعلام کرد که سید حسن قزوینی و شیخ داوود ولید، مخاطبان زیادی از معترضان مسلمان و مسیحی را برای رد درج محتوای غیر اخلاقی را سازماندهی کردند. 

این گزارش افزود: معترضان تابلوهایی را حمل می کردند که روی آن نوشته شده: “کتاب های کثیف خود را در کمد نگه دارید” و “از مراقبت از فرزندان ما دست بردارید.

از سوی دیگر خبرگزاری خاورمیانه آزاد به نقل از سید حسن قزوینی نوشت: کتابخانه های مدارس دیربورن در حال ترویج موضوعات غیر اخلاقی هستند.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم این نوع کتاب در مدارس فرزندانمان وجود داشته باشد، ما باید از آنها محافظت کنیم و اطمینان حاصل کنیم که از نظر جسمی، روحی و اخلاقی محافظت می‌شوند.

در همین حال برخی دیگر از جامعه محافظه‌کار مسیحی و یهودی خواستار پیوستن به کمپین علیه ترویج محتوای ناشایست در برنامه‌های درسی مدارس شده‌اند.

شیخ یاسر قاضی دیگر فعالِ در این زمینه، در این باره گفت: مسیحیان و یهودیان محافظه‌کار باید بدانند که مسلمانان در آرزوی جامعه‌ای پاک‌تر و از نظر اخلاقی درست‌تر، و متحدان آنها هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا