اخباراروپاجهان

ادامه حمایت از توقف نسل كشى هزاره ها

كمتر از ٢٠ روز از حمله تروریستی سنی های تندرو به مدرسه دخترانه کاج در شهر کابل می گذرد.
حمله ای که منجر به شهادت 55 نفر و زخمی شدن بیش از 115 نفر از جوانان هَزاره شد.

در پى اين حمله، هزاران نفر در سراسر جهان از جمله انگلستان، در کنار جامعه ی هزاره ایستادند و از دولتمردان خواستند تا در واکنش به تبعیض، خشونت و کشتار سیستماتیک مردم هزاره در افغانستان، اقدامی فوری انجام دهند.

در دوازدهم اكتبر سال 2022 ( بيستم مهرماه)، نزدیک به 2000 نفر از سرتاسر انگلستان و اسکاتلند، ولز و منچستر دور هم جمع شدند تا با شیعیان هزاره که نزدیک به 250 سال از قتل عام هدفمند آنها تنها به خاطر شیعه بودن می گذرد اعلام همبستگی کنند.

طی این راهپیمایی مسالمت آمیز، برخی از سخنرانان به دو زبان فارسی و انگلیسی راجع به ناعدالتی و ظلمى که شیعیان هزاره طی ده ها سال گذشته با آن روبرو بوده اند صحبت کردند.

شرکت‌کنندگان در تظاهرات با تجمع در خیابانهای انگلستان علیه طالبان و سایر گروههای تروریستی شعار دادند و خواستار عدالت در جامعه افغانستان و رعایت حق شهروندی و زندگی مسالمت آمیز برای شیعیان هزاره شدند

ایشان همچنین بر حملات مکرر و هدفمند علیه شیعیان هزاره تاکید کردند و دلایل آن را شیعه بودن و متعلق بودن به نژاد هزاره معرفی کردند.

آنها پس از تجمع به سمت ساختمان نخست وزیری راهپیمایی کردند تا از جامعه جهانی بخواهند موضوع کشتار و قتل عام علیه شیعیان هزاره را جدی بگیرند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا