اخباراروپاجهان

سوء استفاده دولت کمونیست تاجیکستان از جنگ خود با قرقیزستان به منظور سرکوب ائتلاف شیعیان در این کشور

مجله آمریکایی (فارین پالیسی) گفت که دولت تاجیکستان وارد جنگی خونین و دهشتناک علیه ائتلاف شیعیان در این کشور بالاخص در منطقه ی خودمختار گورنو بدخشان شده است.

این در حالی است که اهالی این منطقه در برابر دیکتاتوری رئیس علی رحمان که پیرو حزب کمونیستی شوروی سابق می باشد از خود دفاع می کنند.

این مجله همچنین در مقاله ای تحلیلی که توسط خبرگزاری اخبار شیعه مورد بررسی قرار گرفت به این مساله اشاره کرد که: جنگ کنونی بین تاجیکستان و قرقیزستان به مسیری رفته است که جنگ بین دو کشور را، تبدیل به جنگی داخلی علیه ائتلاف شیعیان و کشتار آنها در این کشور تبدیل کرده است.

در گزارشی دیگر از یکی از شبکه های آسیایی اروپایی گفته شده است که: اقلیت شیعه مذهبی که در منطقه گورنو در بدخشان زندگی می کنند و تعداد آنها به 230 هزار نفر می رسد در معرض تهدید و سرکوب توسط دولت تاجیکستان می باشند.

همچنین منابع خبر داده اند که: شیعیان از اردیبهشت ماه گذشته تا به اکنون تحت فشارهای مقامات این کشور قرار گرفته اند تاجایی که مجبور به تعلیق فعالیتهای آموزشی خود شده و مساجد خود را تعطیل کرده اند.

این درحالی است که حکومت این کشور رفتن به مسجد و نمازگزاردن در آن را برای کودکان زیر 18 سال ممنوع کرده کما اینکه ادای فریضه ی حج برای کسانی که عمرشان زیر 35 سال می باشد نیز ممنوع می باشد. جدای از اینکه ورود بانوان به سازمان های دولتی و حکومتی با حجاب اسلامی و آقایان با ریش نسبتا بلند ممنوع می باشد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا