اخبارجهانجهان اسلام

چهره برجسته اندونزیایی: گریه باید تنها برای امام حسین علیه السلام باشد

فاجعه عاشورا و موضوع شهادت سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام به قدری دردناک است که صدای هر انسان آزاده ای را در می آورد.

در همین راستا یک چهره برجسته و سرشناس اندونزیایی طی اظهاراتی گفت: گریه باید، تنها برای امام حسین علیه السلام باشد.

شیخ یحیی زین المعارف، چهره برجسته اهل تسنن اندونزی، در گفتگویی تلویزیونی گفت: واقعه شهادت نواده ی پیامبر خدا صلی الله علیه و آله یعنی امام حسین علیه السلام، واقعه ای است که باید همواره آن را یاد آور شد و برای آن گریه کرد.

زین المعارف همچنین از واقعه دردناک کربلا و شهادت مظلومانه امام حسین علیه السلام و اهل بیت و یاران گرامیش در صحرای کربلا یاد کرد و گفت: این واقعه ی دردناک، حقیقتا آن چیزی است که انسانها باید برای آن تاسف بخورند و بگریند. ما باید در برابر موضوع قتل و کشتار بشریت در جهان نیز متاسف باشیم اما گریه باید تنها برای امام حسین علیه السلام باشد‌.

وی همچنین افزود: در این دنیا، برخی افراد هستند که برای کشته شدن یک مورچه یا پشه، احساس تاسف و نگرانی می کنند، حال آنکه هیچ احساسی در مقابل همنوعان خود ندارند!

شیخ زین المعارف همچنین در سخنان خود به داستانی استناد کرد که در آن شخصی از فقیهی راجع به حرمت کشتن پشه و مگس در ایام حج پرسید و آن فقیه در پاسخ به او گفت: از من راجع به کشته شدن مگس می پرسی، حال آنکه شما دو فرزند دختر رسول خدا صلی الله و علیه و آله را کشتید، آن هم کسانی که حضرت در مورد آنها فرموده بود: این دو، دو گل خوشبوی من در این دنیا هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا