آمریکااخبارجهان

بيانيه سازمان مسلمان آزاده به مناسبت روز جهانی بدون خشونت

سازمان مسلمان آزاده، به مناسبت روز جهانی “بدون خشونت” بيانيه اى صادر نمود.

این سازمان از جامعه بین الملل خواست تا سریعا نسبت به بررسی شرایط جهان از لحاظ انسانی و قانونی که به سمت پرتگاه هلاکت حرکت می کند موضع گیری نماید، و ارزیابی های مجدد راجع به نحوه نگرش جهان بر مسائل و راه حل های واقع بینانه برای آنها در نظر بگیرد.

امروز نظام بین الملل با نمایندگی سازمان ملل و همراهی ده ها سازمان حقوق بشری در سراسر جهان، در برنامه ای مشترک فعالیت های مربوط به روز جهانی «بدون خشونت» را در صورتی برگزار می کند که جهان شاهد انتشار بی رویه خشونت و درگیری های مسلحانه ای است که تهدید بزرگی برای صلح جهانی به شمار می آیند.

متاسفانه بسیاری از کشورها اعم از بزرگ و کوچک، درگیر جبهه گیریهای نظامی و جنگ با یکدیگر شده اند که باعث شده است تا هزاران نفر قربانی این جنگ ها شده و خسارتهاى مادی و معنوی بسیاری به افراد بشر تحمیل گردد.

این درحالی است که برخی از نشانه ها، خبر از افزایش نبرد های مسلحانه ای می دهد که اگر شکل بگیرد تبدیل به یک جنگ جهانی تمام عیار خواهد شد و جنبنده ای را بر روی زمین باقی نخواهد گذاشت.

در اين حال، سازمان جهانی”مسلمان آزاده” شاهد آن است که متاسفانه بسیاری از کشورهای بزرگ که نقش بسزایی در آرام کردن منازعات و ستیزها می توانند داشته باشند، خود به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در شعله ور تر شدن و یا دامن زدن به آتش این نزاعها سهیم اند.

از این رو، این سازمان قویا از جامعه بین الملل می خواهد تا سریعا نسبت به بررسی شرایط جهان از لحاظ انسانی و قانونی که به سمت پرتگاه هلاکت حرکت می کند موضع گیری کند، و همچنین تاکید کرد که می بایست ارزیابی های مجدد راجع به نحوه نگرش جهان بر مسائل داشت و راه حل های واقع بینانه برای آنها در نظر گرفت.

تا بدین وسیله درگیری های مداوم بین کشورها پایان یافته و بتوان با مشکلات مرگباری که هم اکنون جهان با آنها روبرو است مقابله کرد.

این سازمان همچنین خاطر نشان کرد که گفتگو و تفاهم از جمله ابزارهای انسانی هستند که می توانند شَبَح نابودی را از  زمین و ساکنان آن دور نمایند.

و خداوند به نیت همگان آگاه است

سازمان مسلمان آزاده

واشينگتن

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا