اخبارجهانجهان اسلام

آغاز پویش پیامبری برای همه توسط مسلمانان بمبئی

نهادها و گروه های مسلمان در بمبئیِ هند پویشی را با هدف ترویج تعالیم پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله آغاز نمودند.

نهادها و گروه های مسلمان بمبئی، اين پویش جدید را با هدف گسترش تعالیم و معارف محمدی و نیز دفع شبهات از ساحت دین مقدس اسلام، آغاز كردند.

شماری از نهادهای مسلمان شهر بمبئی در کشور هند، پویش جدیدی را با عنوان «پیامبری برای همه» و با هدف ترویج تعالیم پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله آغاز نمودند.

بنابر گزارش سايت « امید دات کام» Ummid.com انتظار می رود که این ابتکار عمل، با عنوان “پویش پیامبری برای همه”، با مشارکت طیف وسیعی از مساجد، حوزه ها، مدارس و دانشگاه های تحت مدیریت مسلمانان، سازمان های مردم نهاد، مجموعه های فرهنگی و اجتماعی و دیگر نهادها، همراه باشد.

رهبر این پویش، آقای یوسف آبراهانی، وکیل مدافع، عضو کنگره ملی هند و نیز مدیر باشگاه ورزشی-اجتماعیِ «اسلام ـ جیم ـ خانه» به خبرگزاری IANS گفت: “ماهیتِ این جنبش صرفا تبلیغ مذهبی نیست بلکه هدف اصلی ما رساندن پیام محبت، صلح و برادری از سوی پیامبر خدا به برادران غیرمسلمان جامعه می باشد تا اینکه درک بهتری از آیین اسلام و پیروان آن حاصل گردد.”

علاوه بر اهتمام به رساندن پیغام پیامبر اسلام به بشریت، این پویش توجه ویژه ای به مسائلی همچون: حفظ محیط زیست و منابع آب، مهرورزی نسبت به افراد تهی دست و بی خانمان، ایتام، قشر کارگر و نیز بانوان خواهد داشت.

همچنین امیر ادریسی «رئیس انجمن متخصصان مسلمان» (AMP)، به این خبرگزاری گفت: “حدود 500 مسجد، 400 مدرسه و 20 دانشگاه در بمبئی به این پویش پیوسته اند.”

وی افزود: “در حال حاضر با ارسال درخواستِ همیاری به خانواده ها از طریق دانش آموزان، مشغول جذب مشارکت در این پویش هستیم و از آنها می خواهیم تا در روز 9 اکتبر با دعوت حداقل 5 نفر از اهالی یا همسایگان به صرف یک وعده غذایی در منزل خود، تلاش نمایند پیغام پیامبر اکرم را به میهمانان خود منتقل کنند. همچنین درخواست هایی با مضامین مشابه از طریق شبکه های اجتماعی در حال ارسال می باشد.”

شورای بزرگان مسلمان، پیشتر در سال جاری، پویش نوینی را با تأکید بر بردباری در سیره پیامبر اکرم نسبت به صلح و دوستی با انسانها آغاز نمود.

پویش #پیامبر_بشریت بسیاری از محققین عالی رتبه اسلامی را با خود همراه داشت که توصیف خود را از پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله به جهانیان عرضه نمودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا