اخبارجهانجهان اسلام

برگزارى هفته بزرگداشت حضرت محسن بن على عليه السلام در شهرهاى مختلف جهان

هفته اول ماه ربيع الاول، به هفته بزرگداشت حضرت محسن بن على عليه السلام نامگذارى شده است.

بر همین اساس شیعیان در سراسر جهان در سوگ حضرت محسن، فرزند امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می نشینند.

امسال نیز مانند سال های گذشته، عاشقان اهل بیت علیهم السلام در شهرها و کشورهای مختلف جهان، برگزاری مراسم و مجالس هفته بزرگداشت حضرت محسن علیه السلام را از اولین روزهای ماه ربیع الاول آغاز کرده و تا چند روز دیگر ادامه می دهند.

بر همین اساس، پنج شنبه شب، ۷ مهرماه ۱۴۰۱، از ساعت ۲۰:۳۰ در حسینیه کربلایی های مقیم اصفهان واقع در سه راه صغیر مراسم سوگواری و عزاداری برگزار شد.

مراسم مشابهی نیز از امشب، شنبه، ۹ مهرماه، ساعت ۲۱ در حسینیه کربلایی های مقیم تهران واقع در چهارراه گلوبندک، به مدت سه شب برگزار خواهد شد.

اما در شهر نجف اشرف نیز جمعه شب، سوم ربیع الاول، بعد از نماز مغرب و عشاء، مراسمی در حسینیه اعسمیه برگزار شد و بعد از مراسم، عزاداران برای تسلیت گویی به بارگاه مولای متقیان، حضرت علی علیه السلام، راهیِ حرم مطهر شدند.

اما شیعیان در کشور عربستان سعودی، پنج شنبه و جمعه شب، برابر با دوم و سوم ربیع الاول راس ساعت ۸:۴۵ مراسمی در حسینیه اهل البیت علیهم السلام در شهر قطیف برگزار کردند.

عاشقان اهل بیت علیهم السلام در کشور بحرین هم دوشنبه شب، ساعت ۹:۱۵ در حسینیه “بن امان” و جمعه شب ساعت ۸ در حسینیه “طشان شمالی” مراسم عزاداری سوگ حضرت محسن بن علی علیه السلام را برگزار خواهند کردند.

اما جمعی از شیعیان در کویت نیز سه شنبه شب اول ربیع الاول، راس ساعت ۸، مراسمی در حسینیه موسی بن جعفر علیه السلام آغاز کردند.

شیعیان در ایالت نیوجرسی در آمریکا نیز شب گذشته، برابر با سوم ربیع الاول، مراسمی برگزار کردند و عاشقان حضرت محسن علیه السلام در کشور ترکیه و آلمان نیز مراسم عزاداری به همین مناسبت برگزار کردند.

اما در شهر سیدنی استرالیا نیز قرار است پیروان اهل بیت علیهم السلام امشب، ۴ ربیع الاول مراسمی به همین مناسبت برگزار کنند.

در شهر ماجنگا در کشور ماداگاسکار نیز شیعیان در مرکز اهل البیت علیهم السلام در دوم ربیع الاول گرد هم آمدند و مجلس عزایی در سوگ حضرت محسن علیه السلام برگزار کردند.

لازم به ذکر است، بزرگ مرجع جهان تشيع، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله درباره بزرگداشت ايام محسنيه فرمودند: ایام محسنیه همانند بسیاری از شعائر دینی و اسلامی نیازی به این ندارد که بگویند در گذشته وجود داشته است یا نه؛ چراکه در روایات آمده است: «علینا القاء الاصول» و ایام محسنیه نیز همانند سایر شعائر مورد تأیید اصول و مبانی اسلامی است».

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا