اخبارجهانجهان اسلامعراق

نامگذاری روز اربعین حسینی به عنوان «روز فعالیت داوطلبانه در عراق»

روز دوشنبه چهارم مهرماه ۱۴۰۱، دبیرخانه ی شورای وزیران کشور عراق، روز اربعین امام حسین علیه السلام را بعنوان «روز فعالیت داوطلبانه در عراق» نامگذاری نمود.

فرهاد نعمت الله حسین«قائم مقام دبیر کل شورای وزیران عراق» طی سخنانی گفت: فعالیت داوطلبانه و فرهنگ انجام چنین فعالیت هایی از اهمیت بالایی برخوردار است و تاثیرات سازنده ای در ایجاد روابط موثر و مثبت در بین افراد جامعه می گذارد و  همچنين موجب رشد فرهنگی در بین نهادهای حکومتی و سایر بخش ها نیز می شود.

وی با اشاره به اینکه دولت و جامعه برای دستیابی به اهدافی که منجر به پیشرفت و توسعه ی کشور می شود برمبنای همکاری دو جانبه با یکدیگر متحد هستند گفت: حکومت کشور عراق با جدیت تمام قصد دارد تا کلیه ظرفیت های اجتماعی و مدنی خود را جهت فعالیت داوطلبانه در این کشور فعال كند.

آقاى فرهاد حسين افزود:حكومت عراق براى به نتیجه رساندن این فعالیت ها قصد دارد در سایه ى حمایت و تلاش نهادهای دولتی و ارائه امکانات ادارای مربوطه وارد عمل شود و يك سازوکار قانونی و فنی در سراسر کشور ارائه دهد.

قائم مقام دبیر کل شورای وزیران عراق تبیین کرد، کارگروه فعالیت های داوطلبانه موظف به ارائه 6 وظیفه عمده در زمینه «منظم کردن فعالیت های داوطلبانه» و «بکار گیری ابتکار و خلاقیت در برنامه ریزی این فعالیت ها» می باشد که این وظایف را باید از طریق فرهنگ سازی و آگاه سازی به همراه تقسیم وظایف و سرمایه گذاری بر تجربه های سال های گذشته به انجام برساند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا