اخبارجهانجهان اسلام

دعوت روزنامه نگار نیجریه اى از مردم آفریقا برای مطالعه زندگی نامه امام حسین علیه السلام

عیسی آدم « روزنامه نگار نیجریه ای» گفت: امام حسین علیه السلام نماینده عدالت و صلح است و من از مردم آفریقا دعوت می کنم زندگی نامه ایشان را مطالعه کنند.

این روزنامه‌نگار در گفتگو با مرکز بین‌المللی رسانه ی آستان مقدس حسینی ، امام حسین علیه السلام را نماد عدالت، صلح، وحدت، شجاعت و آزادی در هر زمان و مکان توصیف کرد.

آدم که در روزنامه Education Monitor کار می کند، درباره شخصیت امام حسین علیه السلام گفت: امام طرفدارانی از دیگر مذاهب هم داشت که در کربلا همراه او جنگیدند و امروز میلیون ها نفر از مذاهب و رنگ های مختلف را می بینیم که برای بزرگداشت زیارت اربعین حسینی در شهر مقدس کربلا گرد هم می آیند.

این روزنامه نگار نیجریه ای خاطرنشان کرد برخی از یاران امام حسین علیه السلام آفریقایی تبار بودند و با آن حضرت به شهادت رسیدند، بنابراین از همه آفریقایی ها دعوت می کنم تا با امام حسین علیه السلام بیشتر آشنا شوند.

آقای آدم درباره شرایط شیعیان نیجریه گفت: اگر چه ما در کشور نیجریه اقلیت هستیم اما حدود 25 میلیون شیعه در نیجریه زندگی می کنند و تعداد آنها در حال افزایش است.

ایشان افزود: حكومت به ما اجازه نمى دهد اعتقادات و مناسک خود را به صورت رسمی انجام دهیم، اما امسال برای اولین بار مسئولان به ما اجازه دادند تا در چند شهر نیجریه بدون دخالت ارتش، مشايه اربعين حسينى را برگزار کنیم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا