آمریکااخبارجهان

درخواست سازمان جهانى نفى خشونت از جهانیان براى تشکیل یک اقدام جهانی جهت نابودی سلاح های هسته ای

سازمان جهانى نفى خشونت « مسلمان آزاده» در آستانه روز ۲۶ سپتامبر از جهانیان خواست جهت نابودی سلاح های هسته ای یک اقدام جهانی انجام دهند.

به مناسبت ۲۶ سپتامبر« ۴ مهرماه» روز جهانی نابودی سلاح های هسته ای، سازمان جهانى نفى خشونت«مسلمان آزاده»، از جهانيان خواست تا یک جنبش جهانی برای تحت فشار قرار دادن همه طرف های درگیر ایجاد کنند.

این سازمان در بیانیه‌ای که نسخه اى از آن به خبرگزاری «اخبار شیعه» رسیده است، گفت: یک مناسبت بین‌المللی همراه با یک تهدید موجود برای بشریت در حال گذر است که جامعه جهانی آن را به عنوان روز یادآوری و پایبندی به توافق های الزام آورِ منع استفاده از سلاح های کشتار جمعی و تلاش برای از بین بردن آنها گرامی‌میدارد.

سازمان مسلمان آزاده افزود:جنگ ‌و بحران سیاسی جاری بین روسیه ، اوکراین و کشورهای غربی، آشکارا به خطرهاى فزاینده ى استفاده از سلاح‌های هسته‌ای کمک کرده است و بدون استثنا، با توجه به بزرگی فاجعه ای که در صورت استفاده از این سلاح ها بر سر کره زمین و جمعیت آن خواهد آمد، هراس و اضطراب را در سراسر جهان برانگیخته است.

این سازمان ترس شدید خود را از غلتیدن اين «گلوله برفی» به دلیل جنگ روسیه و اوکراین ابراز کرده و امیدوار است که افراد عاقل برای حل این بحران مداخله کنند و به دنبال تفاهمی باشند که تهدیدها را کاهش دهد و بر گفتگوهایی که قادر به نجات بشریت از کشتار جمعی باشند تکیه کنند.

این سازمان از همه سازمان‌های دوستدار بشر و نهادهای مؤثر بین‌المللی خواست تا یک جنبش جهانی را سازماندهی کنند و به موجب آن، همه طرف‌های درگیر را تحت فشار قرار دهند و آنها را مجبور به آرامش، توقف جنگ و استفاده از ابزارهای دیپلماتیک برای تضمین امنیت جهانی نمایند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا