اخبارجهانجهان اسلامسوریه

رونمایی از ضریح جدید حضرت زینب سلام الله علیها

آستان مقدس عباسی از دوستداران اهل بیت علیهم السلام دعوت کرد تا در مراسم رونمایی از ضریح جدید حضرت زینب علیها السلام حضور یابند.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی آستان مقدس عباسی علیه السلام، ضریح جدید حضرت زینب علیها السلام توسط هنرمندان عراقی و به سفارش آستان مقدس عباسی ساخته شده است.

در این بیانیه آمده است که این مراسم عصر روز سه‌شنبه آینده مورخ پنجم مهرماه در دربِ قبله صحن مطهر حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام برگزار خواهد شد و پس از آن، ضریح مطهر به کشور سوریه منتقل می شود.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز آستان مقدس عباسی در شهر مقدس کربلا اعلام کرده بود که همه مراحل طراحی و ساخت ضریح جدید حضرت زینب علیها السلام، توسط کارشناسان و هنرمندان عراقی انجام شده است و در حال حاضر ساخت حاشیه زینتی آن پایان یافته است.

طراحی، ساخت و اجرای این حاشیه از مهم‌ترین بخش‌های کار ساخت ضریح است که در بخش فلزکوبی به مرحله نهایی رسیده و فقط طلاکاری آن باقی مانده است.

در طراحی این حاشیه، از نقش ‌و نگارهای ضریح‌های مطهر حضرت ابوالفضل العباس و حضرت زینب علیهما السلام استفاده شده است.

ناظم الغرابی، رئیس بخش ساخت ضریح  در آستان مقدس عباسی، تأکید کرد که در ساخت و اجرای این حاشیه زینتی از روش‌های تازه‌ای استفاده شده که سابقه نداشته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا