اخبارجهانجهان اسلام

اسلام آوردن رئیس شورای یهودیان کردستان عراق  

آرام عزت،« رئیس شورای مذهبی یهودیان در اقلیم کردستان عراق»، از گرویدن خود به دین مبین اسلام خبر داد و در مقابل دوربین خبرنگاران شهادتین را بر زبان جاری کرد و بیان داشت که او این قدم را در راه کسب رضای خدا و محبت رسول خدا صلی الله علیه و آله برداشته است.

عزت در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود گفت که: همکاران و دوستان یهودی خود را از تصمیم خود مطلع کرده و نمایندگی طائفه یهودیان را به همکاران خود سپرده است تا بعد از شش سال در این منصب بودن، برای او جانشینی انتخاب کنند.

وی افزود: من دلایل شخصی دیگری مانند بشارت‌ها و رؤیاهای صادقه دارم که باعث شدند این تصمیم را بگیرم و اعلام می‌دارم که این تصمیم را تحت هیچگونه فشار یا تهدیدی اتخاذ نکرده ام و اصولا جزو آن دسته از افراد نیستم که در مقابل تهدیدها سر فرود بیاورم و همگان مرا می‌شناسند.

وی همچنین تصریح کرد که: دین یهود جزو 8 دینی است که در وزارت اوقاف اقلیم کردستان ثبت شده است و او به تمامی آنها احترام می‌گذارد و انتظار دارد نمایندگان سایر ادیان با آغوش باز از این تصمیم وی استقبال کنند.

عزت همچنین تاکید کرد که ریشه‌ی خانواده‌اش به خانواده‌ای یهودی بر می‌گردد که اصالتا اهل شهر کردنشین مهاباد در شمال غرب ایران بوده‌اند و هزاران سال است که بخشی از بافت اجتماعی و مذهبی بین النهرین و نواحی زاگرس را تشکیل می‌دهند و هیچ ارتباطی چه دور و چه نزدیک با اسرائیل و سیاست‌های آن ندارند

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا