اخبارجهانجهان اسلام

نگاهی گذرا به مراسم اربعین حسینی در بمبئى

 عاشقان ابا عبدالله الحسین علیه السلام در کشور هند نیز مانند دیگر شیعیان در کشورهای مختلف جهان، امسال نیز مراسم اربعین حسینی علیه السلام را با شکوه تر از سال های قبل برگزار کردند.

از جمله شهرها و مناطق هندی که مراسم اربعین در آن به صورت گسترده برگزار شد، شهر بمبئی هند بود.

یک بار دیگر محله‌های مسلمان نشین شهر بمبئى در کشور هند، شاهد برگزاری مراسم اربعین حسینی بودند.

مجالسی که در آنها، عزاداران به رسم عزاداری امام حسین علیه السلام بر سینه‌ی خود می زدند و خدمتگزاران آب رایگان بین همه افراد منطقه خصوصا مناطق شیعه نشین توزیع می‌کردند.

عزاداران در حالی که همگی لباس مشکی به تن داشتند، مسافت های مختلفی از بازار بهِندی تا بیکولا در جنوب بمبئی گرفته تا منطقه گووَندی و جوگِشواری در حومه شرقی و غربی شهر را به ترتیب با پای پیاده حرکت کردند.

انور حسین، یکی از عزادارانی که از ابتداى این عزاداری در بازار بهندی شرکت داشته، می‌گوید: عزاداری، در واقع ۷۰ روز ادامه دارد اما در روزهای عاشورا و اربعین به اوج خود می‌رسد.

مجالس حسینی در مکان های مختلف همچون مسجد ایرانیان بر پا می‌شوند و در روزهای اخر حتی در قبرستان رحمت آباد نیز مجالس برگزار می‌گردند.

عزاداران به رسم عزاداری، پرچمی که نخلی بر بالای آن واقع شده را حمل می‌کنند.

کوثر زیدی، یکی از عزاداران حاضر در این مجالس می‌گوید: روز اربعین،‌ روز مهمی در ایام عزاداری سید الشهدا عليه السلام است که در آن مجالس ويژه اى در مساجد برپا می‌شوند.

علی نمازی، خادم و مسئول افتخاری مسجد مغول‌ها می‌گوید: در مسجد ما، مجلسی بر پا شده که در جریان آن، روحانی مجلس درباره اهمیت فاجعه کربلا، چرایی شهادت امام حسین علیه السلام و همچنین آموزه‌های امام حسین علیه السلام و اهمیت این روز برای مردم صحبت کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا