اخبارجهان

پخش مراسم زیارت اربعین در شهر مقدس کربلا از شبکه تلویزیونی چین

شبکه تلویزیونی چین، مراسم اربعین حسینی در شهر مقدس کربلا را همزمان با میزبانی از این شبکه در حرم مطهر امام حسین علیه السلام توسط مرکز تبلیغات بین المللی وابسته به بخش تبلیغات حرم مطهر در کشور چین پخش کرد.

حسین فرطوسی، خبرنگار تلویزیون چین در عراق در بیانیه‌ای به مرکز تبلیغات بین المللی آستان مقدس امام حسین علیه السلام گفت: در پی  سفارش شبکه “اینفینیکس TV” چین به منظور پوشش حقیقی و آشکار زیارت اربعین از این شبکه به شهر مقدس کربلا آمدیم و با گروهی از زائران و خادمان حرم مطهر امام حسین علیه السلام دیدار کردیم.

وی با بیان اینکه “فضای روحانی و اجرای شعائر با مشارکت میلیونی زائران آنقدر بی نظیر بود که باعث شد تعداد زائران به بیش از 20 میلیون زائر برسد” خاطر نشان کرد:‌ شبکه تلویزیونی چین به صورت ویژه بر آن بود تا مراسم عاشورا و اربعین را از شهر مقدس کربلا پخش کند.

وی افزود: ملت چین از کشور عراق و فرهنگ آن و آداب و رسوم دینی این کشور خوششان می‌آید.

در همین راستا “حیدر منکوشی” مدیر مرکز بین المللی تبلیغات آستان مقدس حسینی گفت: آستان مقدس امام حسین علیه السلام، به منظور پوشش زیارت اربعین امام حسین علیه السلام، میزبان پرسنل شبکه اینفینیکس چینی بود تا آنان از بین الحرمین شریفین و داخل حرم امام حسین علیه السلام برنامه ضبط کنند و با چندین نفر از زائران حسینی که از کشورهای مختلف آمده‌اند،‌ صحبت کرده و گزارش تهیه نمایند.

منگوشی افزود: بخش تبلیغات بین المللی آستان مقدس حسینی بر آن است تا از شخصیت‌های دانشگاهی و رسانه‌ای بین المللی و منطقه‌ای اعم از خارجی و عربی دعوت به عمل آورد تا بدین وسیله شبکه‌ها و رسانه‌های مختلف جهان را تشویق به پوشش خبری از زیارت جهانی اربعین نموده و تمرکز هرچه بیشتر رسانه‌ها را بر این سیل عظیم انسانی معطوف سازد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا