آمریکااخبارجهان

استاد دانشگاه شیکاگو: شیعیان با احیای اربعین حسینی به هویت شیعه بودن خود می‌بالند

خبرگزاری فرانسه، به مناسبت اربعین حسینی علیه السلام، گزارشی مفصل درباره این مناسبت دینی پخش کرد و در بخشی از آن با یکی از اساتید دانشگاه شیکاگو گفتگویی داشت.

“الکس شمس” از اساتید دانشگاه شیکاگو در این گفتگو گفت: شیعیان با احیای اربعین حسینی، به هویت شیعه بودن خود می‌بالند.

وی که متخصص شیعه شناسی است، افزود: شیعیان عراق به خوبی می‌دانند که چگونه آزادی مذهبی خود را در قالب بزرگداشت مراسم اربعین امام حسین علیه السلام، نواده پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله به جهانیان نشان دهند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در حقیقت احیای سالیانه اربعین امام حسین علیه السلام در عراق، بیانی راستین از طرف شیعیان است و نشان می‌دهد که آنان حتی بعد از اینکه سالیان دراز، ظلم دیکتاتورها را تحمل کرده‌اند، همچنان به هویت شیعه بودن خودشان می‌بالند.

خبرگزاری فرانسه در این گزارش همچنین افزود: اربعین نشان می دهد که شهر مقدس کربلا در کانون توجه جهان تشیع قرار دارد،‌ جایی که در آن حرم مطهر امام حسین علیه السلام و برادرش حضرت ابالفضل العباس علیه السلام و یاران و پیروان اهل بیت علیهم السلام وجود دارند.

در ادامه این گزارش آمده: اربعین حسینی یکی از بزرگ ترین گردهمایی‌ها و تجمع های بشری دینی در دنیا به حساب می‌آید، جایی که امسال، حضور بیش از ۲۱ ملیون زائر از داخل و خارج عراق را به خود دید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا