اخبارجهانجهان اسلام

شکایت ساکنان استان مسلمان نشین چین از کمبود مواد غذایی در ۴۰ روز قرنطینه

ساکنان استان سین کیانگ در غرب چین از کمبود مواد غذایی و حتی گرسنگی در ۴۰ روز قرنطینه کرونایی سخن می‌گویند.

این در حالیست که دولت چین تمام تلاش خود را می کند تا با سانسور کامل خبری این موضوع، اخبار محاصره این مسلمانان به جهانیان مخابره نشود.

ساکنان شهر «غلجه» در استان سین کیانگ در پست‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی چین و همچنین پلتفرم‌هایی از جمله تیک تاک و توییتر به اشتراک گذاشته شده‌اند، یخچال‌های خالی و کودکان گرسنه را نشان می‌دهند. دیگران هم در حال بازگویی تجربه خود در طول قرنطینه، که از اوایل ماه اوت آغاز شده، اشک می ریختند.

چین همچنان به سیاست «کووید صفر» متعهد است و مردم شهرهای درگیر با این بیماری را برای مدت‌های طولانی در خانه‌های خود محبوس می‌کند و آنها را ملزم به انجام آزمایش‌های منظم می‌کند.

با این حال اتهامات مربوط به تبعیض نژادی نیز در این میان مطرح است. مسلمانان اویغور می‌گویند قرنطینه بیشتر آنها را هدف گرفته و ساکنان چینی از قوم هان چندان مشکلی ندارند.

چین متهم شده که شبکه‌ای از بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها را در منطقه اداره می‌کند و حدود یک میلیون اویغور و دیگر اقلیت‌های عمدتا مسلمان را در سیستمی نگه می‌دارد که سازمان ملل گفته ممکن است «جنایت علیه بشریت» باشد. پکن استدلال کرده که این اردوگاه ها مراکز آموزش مهارت های حرفه ای هستند که برای مقابله با «افراط گرایی» ضروری هستند.

با اینکه یک مقام محلی در سین کیانگ به خاطر کمبودها عذرخواهی کرده و قول بهبود شرایط داده، اما حزب کمونیست چین همچنان با بازوهای قدرتمند خود در فضای مجازی تلاش می‌کند شکایات را تا حد امکان سانسور کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا