اخبارجهانجهان اسلام

برگزاری مراسم با شکوه اربعین و مشایه در شهر مقدس کربلا

امروز، میلیون ها شیعه و عاشق أبا عبدالله الحسین علیه السلام و انسان آزاده در شهر مقدس کربلا حضور یافته اند تا ضمن زیارت حرم مطهر سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین علیه السلام، روز أربعین حسینی را گرامی بدارند.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت: مراسم امسال با تسهیل در انتقال زائران همراه بوده و یگان‌های بزرگ امنیتی برای تامین امنیت مراسم و زائران وارد شهر مقدس کربلا شده‌اند.

وی ادامه داد: نیروهای امنیتی تا زمان بازگشت زائران در شهر مقدس کربلا حضور خواهند داشت و رصد هوایی در طول ۲۴ ساعت برای تامین امنیت شهر مقدس کربلا و مناطق اطراف آن همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر آستان مقدس عباسی اعلام کرد شمار زائران اربعین امسال از 21 میلیون تن نیز فراتر رفته است.

مصطفی مرتضی ضیاء الدین” دبیرکل آستان مقدس عباسی علیه السلام طی اظهاراتی گفت: تعداد موکب هایی که امسال در شهر مقدس کربلا و مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی بر پا شده، 14 هزار و 500 هزار موکب بوده که 300 موکب آن متعلق به غیر عراقی ها بوده است.

وی در ادامه افزود: 16 هزار و 374 خادم نیز به طور رسمی در این موکب ها فعالیت داشته اند و در مجموع تا به این لحظه چهار میلیون و 481 هزار و 377 پرس غذا توسط آستان مقدس عباسی بین زائران أربعین توزیع شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا