اخبارجهانجهان اسلام

سفر یک پدر و پسر ایرانی به شهر مقدس کربلا با دوچرخه

یک پدر و پسر ایرانی به منظور بزرگداشت اربعین حسینی صدها کیلومتر را از شهر مقدس مشهد به سمت شهر مقدس كربلا رکاب زدند.

«فاضل میاحی» عکاس کربلایی، ورود دو زائر ایرانی دوچرخه سوار که جهت حضور در مراسم اربعین حسینی به شهر مقدس کربلا آمده اند را به تصویر کشیده است.

میاحی بعد از انتشار عکسهای این پدر و پسر در صفحه مجازی خود در کامنتی نوشت:‌ مردی ایرانی به همراه پسرش صدها کیلومتر را با دوچرخه از مشهد مقدس در ایران طی کرده تا به شهر مقدس کربلا و زیارت امام حسین علیه السلام نائل شوند.

او افزود: این دو زائر ایرانی پس از طی کردن این مسافت طولانی با کمال خوشحالی و خرسندی موفق به ورود به شهر سید الشهدا علیه السلام شدند.

فاصله‌ دو شهر مقدس مشهد و کربلا نزدیک به ١٨٧٥ کیلومتر می‌باشد.

این دو زائر ایرانی تاکید کردند که رسیدن آنها به شهر مقدس کربلا با دوچرخه،‌ با هدف انجام یک فعالیت ورزشی یا رکورد شکنی صورت نگرفته، بلکه این عمل آنها نوعی تمرین روحی برای پاسخ گویی به شوق و اشتیاقی بود که آنها در دل برای رسیدن به زیارت سالار آزدگان جهان اباعبدالله الحسین علیه السلام داشتند.

نحوه مشارکت و حضور عاشقان اهل بیت علیهم السلام از کشورهای مختلف جهان برای بزرگداشت زیارت میلیونی اربعین بسیار متنوع است و محدود به این مورد نمی‌شود، تا جایی که پیش از این شاهد سفر زائرانی از کشورهای هند و چین و ایران بوده‌ایم که خود را با دوچرخه یا موتور سیکلت به شهر مقدس کربلا رسانده بودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا