اخبارجهانجهان اسلام

آغاز حرکت موکب تعزیه خوانى “بازگشت خاندان عترت و طهارت” از کوفه

موکب تعزیه خوانى “بازگشت خاندان عترت و طهارت” به مناسبت اربعین حسینی علیه السلام، از شهر کوفه حرکت خود را آغاز کرد.

این مراسم چند سالی است که برگزار می شود و مورد توجه و استقبال هزاران تن از عاشقان ابا عبدالله الحسین علیه السلام قرار می گیرد.

جمعی از شیعیان اهل بیت علیهم السلام در شهر نجف اشرف با حضور در مراسم تعزیه خوانی به منظور به تصویر کشیدن گوشه‌هایی از زیارت اربعین امام حسین علیه السلام در سال ۶۱ هجری، طی قافله‌ای با شکوه از کوفه راهی شهر مقدس کربلا شدند.

این موکب از منطقه‌ای به نام “ام عباسیات” وابسته به شهر کوفه از توابع استان نجف حرکت خود را آغاز کردند که در آن زنان و مردان و کودکان به چشم می‌خورند.

در این پیاده روی به گفته مسئولان امر، صحنه‌هایی از رسیدن امام زین العابدین علیه السلام به همراه اهل بیت عصمت و طهارت به منظور زیارت قبور مطهر امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش به سمت کربلا تعزیه خوانی می‌شود. واقعه اى که ۴۰ روز بعد از به شهادت رسیدن امام حسین علیه السلام و یارانش در کربلا رقم خورد.

تعزیه خوانان در این موکب لباس های عربی مربوط به آن زمان را به تن می‌کنند و در مسیر خود به سمت شهر مقدس كربلا، بر پشت شترهای عربی سوار شده و از میان باغستان های اطراف شهر مقدس کربلا حرکت می‌کنند تا بدین وسیله صحنه‌ای نزدیک به آنچه در سال ۶۱ هجری به وقوع پیوست را به تصویر بکشند.

لازم به ذكر است گروهی از مردم ساکن منطقه کوت در عراق، نیز هر ساله در پياده روى مشابهی شرکت می‌کنند و در آستانه زیارت اربعین امام حسین علیه السلام از منطقه‌ ى «سید جوده» واقع در شهر مقدس کربلا به سمت حرم مطهر امام حسین علیه السلام و برادر باوفایش ابوالفضل العباس علیه السلام حرکت می‌کنند.

بنابر گزارش خبرنگار« اخبار شیعه» موکب‌های تعزیه خوان در طول مسیر خود با استقبال انبوه زائران اربعینی مواجه می‌شوند که به رسم اهل بادیه عراق بر سر و سینه خود می‌کوبند و در مصیبت خامس آل عبا عزاداری می‌کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا