اخبارجهانجهان اسلام

درخواست وزیر کشور عراق برای تلاش بیشتر با هدف موفقیت زیارت اربعین

هر چه که به روز اربعین حسینی علیه السلام نزدیک تر می شویم، بر تعداد زائران افزوده می شود و شهر مقدس کربلا شلوغ و شلوغ تر می شود.

در همین راستا وزیر کشور عراق، ضمن اعلام اینکه فرآیند انتقال زائران به شهر مقدس کربلا بر اساس برنامه تهیه شده پیش می رود، بر لزوم تلاش بیشتر برای موفقیت زیارت اربعین حسینی تاکید کرد.

وزارت کشور عراق در بیانیه ای که در خبرگزاری رسمی این کشور (واع) منتشر شده، اعلام کرد که شامگاه سه شنبه یک جلسه گسترده در مقر فرماندهی عملیات شهر مقدس کربلا به ریاست «عثمان غانمی» وزیر کشور عراق و با حضور معاون فرمانده عملیات مشترک، فرمانده عملیات کربلا و تمامی فرماندهان محورهای مرتبط با ورود به این استان برگزار شده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، غانمی در آغاز این جلسه ضمن تاکید بر حضور میدانی همه افسران فرمانده و تمرکز بر تردد روان زائران حرم مطهر امام حسین علیه السلام و ابوالفضل العباس علیه السلام، خاطر نشان ساخت که تلاش های زیادی انجام شده که شایسته تقدیر و ستایش است و فرآیند انتقال زائران اربعین حسینی نیز بر اساس برنامه تهیه شده برای این منظور در جریان است.

وزیر کشور عراق با اشاره به اینکه زائران برخی استان های این کشور، هنوز برای شرکت در زیارت اربعین حسینی راهی شهر مقدس کربلا نشدند و باید فضای امن و مناسب برای آنها فراهم شود، بر اهمیت حل مشکل ترافیک، ایجاد راه حل و رفع موانع پیش روی زائران تاکید کرده و توضیح داد که استان های مختلف باید در فرآیند انتقال زائران با یکدیگر هماهنگی کنند.

غانمی ضمن درخواست مبارزه با شایعه پراکنی از طریق دستگاه های امنیتی ذی ربط و تکذیب خبرهای ساختگی، همچنین تاکید کرد که روزهای آینده و همزمان با بیستم صفر، نیازمند انجام تلاش های بیشتری است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا