اخبارافغانستانجهان

جايگزينى زبان پشتون به جاى زبان فارسی در تابلوی ورودی يک شفاخانه در هرات

هر روز که می گذرد، خبری دیگر در رسانه های محلی افغانستان منتشر می شود، که چهره نژاد پرستانه، متعصبانه و افراطى طالبان را بیش از پیش نشان می دهد.

جدید ترین اخبار رسیده از افغانستان حاکی از آن است که طالبان روز سه شنبه مورخ ۲۲ شهریور/ سنبله ۱۴۰۱، دستور حذف زبان فارسی از تابلوى ورودی يكى از بیمارستان های شهر هرات را صادر کرده است

حکومت جدید طالبان که حدود ۲۰ سال بعد از اولین تولد حکومت این سنی های تندرو، در افغانستان روی کار آمد و قدرت را در دست گرفت، در طول یک سال  گذشته تلاش کرده خود را حکومتى معتدل، غیر متعصب و مردمی نشان دهد.

اما نگاهی گذرا به وقایع و رخدادهای صورت گرفته و نیز موضع گیری های سران و مقام های مختلف طالبان در این مدت، حقیقت را برملا کرده و چهره واقعی این سنی های تندرو را بیش از پیش نمایان کرده است‌.

در جدید ترین اقدام صورت گرفته که نشانه ای دیگر از افراط و تعصب طالبان است، حذف زبان فارسی از تابلوى سر در يكى از بیمارستان های شهر هرات در کشور افغانستان است.

منابع محلی خبر داده اند که روز سه‌شنبه، ۲۲ شهریور، طالبان تابلوی ورودی بیمارستانی در‌ هرات را که به زبان فارسی بوده را پایین آورده و تابلوی جدیدی به زبان‌های پشتو و انگلیسی جایگزین آن  کرده‌اند.

این اقدام بار ديگر تاكيد مى كند که طالبان، این گروه افراطی و نژاد پرست که بیشتر اعضای آن را پشتون ها تشکیل می دهند، دست از تعصبات قومی برنداشته و فقط بر قوم پشتون و زبان پشتون تعصب دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا