اخبارجهانجهان اسلامعراق

افتتاح کارخانه‌ی یخ سازی جهت خدمت به زائران اربعین در شهر مقدس كربلا

در آستانه اربعين حسينى، شهر مقدس کربلا شاهد افتتاح کارخانه‌ی یخ سازی جهت خدمت رسانی به موکب ها و زائران اربعین حسینی می‌باشد.

کارخانه‌ی تولید یخ با ظرفیت تولید بیش از 4500 قالب یخ در روز ، در شهر مقدس كربلا و جهت خدمت به مواکب حسینی و زائران امام حسین علیه السلام افتتاح شد.

سخنگوی بخش روابط عمومی دفتر آيت الله العظمى سيد صادق شیرازی گفت: در راستای خدمت رسانی به موکب های حسینی و زائران اربعین، اين پروژه آغاز شده که در نتیجه آن روزانه 4500 قالب یخ تولید و در قالب پروژه بزرگ حسینی بین مواکب و زائران حسینی توزیع مى نمايد.

روابط عمومی دفتر آيت الله العظمى شيرازى در شهر مقدس كربلا در اين باره طى اطلاعیه ای اعلام کرد: تیم تولید کارخانه‌ی یخ، به منظور خدمت رسانی به زائرین، روزانه 4500 قالب یخ تولید و به صورت رایگان در بین موکب ها و هیئت های خدمت‌رسان به زائران در سراسر شهر مقدس کربلا توزیع می‌کند.

سخنگوی بخش روابط عمومی دفتر آيت الله العظمى شيرازى در شهر مقدس كربلا افزود: راه اندازى این کارخانه به دلیل نیاز مبرم هیئات و مواکب به یخ در این سال، نوع جدیدی از خدمت حسينى است که با استقرار در در مرکز شهر کربلا واقع در خیابان «الشهدا» و نزدیک به ترمینال داخلی شهر مقدس کربلا فعالیت خود را آغاز کرده است.

بدیهی است که یخ یکی از مواد لازم جهت نگهداری و خنک کردن آب، آب‌میوه‌ها، شیر و بقیه مایعاتی است که موکب ها به دلیل گرمای تابستان در عراق و حضور جمعیت میلیونی زائران شرکت کننده در زیارت اربعین حسینی بین آنها توزیع می کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا