اخبارجهانجهان اسلام

استاندار کربلای معلی: با توهین کنندگان به زیارت أربعین و زائران امام حسین علیه السلام برخورد قاطع می کنیم

“نصیف جاسم خطابی” استاندار کربلای معلی در کنفرانسی خبری با حضور برخی از مقام های امنیتی و انتظامی شهر مقدس کربلا از جمله فرمانده پلیس و فرمانده عملیات های ویژه نیروهای پلیس شهر مقدس کربلا، از عزم خود برای برخورد قاطع با توهین کنندگان به زیارت أربعین و زائران امام حسین علیه السلام خبر داد.

وی در این باره گفت: به صراحت اعلام می کنم، هر شخصی که وارد عراق شود، نام او “زائران امام حسین” خواهد شد. متأسفانه برخی افراد پَست در جامعه وجود دارند که تلاش می کنند، زیارت أربعین را خدشه دار کنند و به زائران امام حسین علیه السلام اهانت کنند و اعتبار و آبروی عراق و اهالی شهر مقدس کربلا را زیر سوال ببرند. با این گونه افراد با قاطعیت و از طریق قانونی برخورد می کنند.

وی همچنین گفت: برخی افراد، عقده و بیماری درونی دارند. قانون این بیماری را درمان می کنند. ما هم در کنفرانس امنیتی اخیر خود، اعلام کردیم، و در حالی که اکنون هم مقابل شما فرماندهی عملیات های پلیس و فرماندهی نیروهای پلیس هم حضور دارند، مجددا اعلام می کنیم که با این گونه افرادی که به زیارت أربعین یا به زائران امام حسین علیه السلام اهانت می کنند و با احساسات مردم بازی می کنند و با اعتبار و آبروی کشورمان را می برند، با قاطعیت برخورد می کنیم.

استاندار کربلای معلی افزود: زائران امام حسین علیه السلام از هر شهری در داخل عراق و از هر کشوری از خارج عراق به داخل عراق آمده اند، همگی زائر و مهمان امام حسین علیه السلام هستند، و مهمان کشور عراق هستند، و مهمان شهر مقدس کربلا هستند. معروف است که مردم عراق مهمان نواز هستند و شهامت دارند.

او ادامه داد: این گونه اقدام های نادر که کمتر از یک مورد در هر یک میلیون نفر، وجود دارد، اما رسانه ها آن را بزرگ نمایی می کنند، این گونه حالت ها، به هیچ وجه نماینده مردم عراق نیستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا