اخبارپاکستانجهان

برگزاری مراسم سالگرد اربعین حسینی در شهرهای مختلف پاکستان

شیعیان کشور پاکستان، امسال نیز همچون سال های گذشته، در شهرهای مختلف کشورشان به برگزاری مراسم سالگرد اربعینی حسینی علیه السلام می پردازند.

در همین راستا خبرگزاری پاکستانی “urdu point” با انتشار گزارشی در این باره نوشت: بسیاری از شهرهای کشورمان، پاکستان، بخصوص شهر لاهور، شاهد برگزاری مراسم مختلفی در روز اربعین خواهند بود.

این گزارش افزود: در این شهرها، ده ها موکب، مجلس عزاداری، مراسم پیاده روی و دیگر فعالیت ها در روز اربعین برگزار خواهد شد.

در همین حال قراردادی با شرکت لاهور بسته شده تا قبل و بعد از مراسم اربعین، به تمیز کردن سطح شهر لاهور بپردازد تا فضایی مناسب، سالم، بهداشتی و پاک برای زائران آماده شود.

از سوی دیگر”محمد امیر” فرمانده پلیس شهر لاهور از آماده شدن طرح کامل انتظامی و امنیتی برای حفظ امنیت زائران در این روز، خبر داد و گفت: جلسه های متعددی با موکب داران برای انجام برخی هماهنگی ها، داشته ایم. 31 موکب بزرگ، مجوز برپایی در شهر لاهور دریافت کرده اند. 72 حسینیه هم مجوزهای لازم برای برگزار مراسم را گرفته اند.

وی در ادامه افزود: با هدف تأمین امنیت زائران، همه مسیرهای پیاده روی، با دوربین های مداربسته زیر نظر ما هستند. شهر “دیخان” هم دومین شهر پر فعالیت در روزهای اربعین است که فعالیت های مشابهی در آن برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا