اخبارجهانجهان اسلام

ارسال نیرو و تجهیزات از بغداد برای کمک به برگزاری مراسم اربعین حسینی

حضور میلیونی عاشقان امام حسین علیه السلام در مراسم اربعین حسینی علیه السلام، ایجاب می کند که هر دستگاه، سازمان، ارگان و نهادی در کشور عراق در حد توان به ارائه خدمات در این زمینه بپردازد.

با توجه به نیاز شدید نیرو و تجهیزات برای برگزاری مراسم اربعین، استانداری بغداد به عنوان پایتخت عراق، امسال هم مانند سال های قبل، در این زمینه اقدام هایی را ارائه کرده تا بخشی هر چند کم از نیازهای مورد نیاز در اربعین را برطرف کند.

«محمد جابر العطا» استاندار بغداد از آغاز کارزار خدمت‌رسانی برای احیای مراسم اربعین امام حسین علیه السلام خبر داد.

استاندار بغداد در جریان نظارت بر روند ارسال خودروها و تلاش‌ها برای پشتیبانی از استان کربلای معلی، گفت: استان بغداد و دستگاه‌های آن همه تلاش خود را برای اجرای طرح خدمت‌رسانی به زائران اربعین بکار بسته‌اند از جمله اقدام به ارسال خودروی ون به کربلای معلی برای انتقال زائران کرده و ماشین سنگین برای مصارفی چون انتقال آب، جمع‌آوری زباله‌ها و غیره اختصاص داده‌اند.

وی افزود: اداره آب استان بغداد، تانکر آب برای استان های کربلاء، بابل، مسیر بغداد به کربلا و برای شهر مقدس سامراء و نیز برای استان نجف اشرف ارسال کرده است.

او همچنین گفت: علاوه بر این، ماشین برای نظافت مسیرها و شهر مقدس کربلا، نیروی کار برای کمک به شهرداری این شهر و خودوری آمبولانس به همراه تجهیزات دیگر برای کمک به برگزاری مراسم اربعین اعزام شده است.

استاندار بغداد افزود: ما طبق سال‌های قبل موکبی در منطقه المحمودیه برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی در حال حرکت به سمت کربلای معلی بر پا کردیم و تلاش داریم از موکب‌های برپا شده نیز حمایت لازم را به عمل آوریم.

وی در پایان از زائران خواست به نظم عمومی پایبند باشند و با دستگاه‌های امنیتی، پزشکی و خدمات‌رسان برای تسهیل حرکت همکاری کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا