اخبارجهانجهان اسلامعراق

مفصل تر بودن برنامه های امسالِ آستان مقدس حسینی برای ارائه خدمات به زائران اربعین

هر سال که پیش می رود، بر تعداد زائران اربعین حسینی علیه السلام افزوده می شود.

بر همین اساس، آستان مقدس حسینی علیه السلام نیز به عنوان یکی از ارگان هایی که فعالیت گسترده ای در زمینه خدمت رسانی به زائران اربعین دارد، بر فعالیت های خود می افزاید.

آستان مقدس حسینی علیه السلام از آمادگی کامل خود برای ارائه خدمات به زائران اربعین در بخش‌های اقامتی و درمانی و غذایی و حمل و نقل خبر داد.

حسن رشید عبایجی، دبیرکل آستان مقدس حسینی در گفتگو با خبرگزاری رسمی عراق، گفت: برنامه‌های این آستان برای پذیرایی و خدمت‌رسانی و تأمین محل اقامت و غذا و حمل و نقل برای زائران اربعین امسال از همه سال‌های گذشته مفصل‌تر بوده است.

وی گفت: آستان مقدس حسینی علیه السلام خود را آماده کرده و انتظار حضور شمار بالایی از زائران را دارد و برنامه‌ای مفصل برای همه بخش‌های خدماتی و درمانی و اقامتی و حمل و نقل و تأمین غذا تهیه کرده است.

وی افزود: این خدمات تا زمانی که آخرین زائر اربعین از کربلا خارج شود ادامه خواهد داشت.

رئیس بخش بهداشت و درمان آستان حسینی هم گفت: سه هزار نیروی درمانی اعم از پزشک و پرستار در ۱۰ بیمارستان و مرکز درمانی که ۳ مرکز آن میدانی هستند آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین‌اند.

ستار ساعدی، افزود: این نیروی درمانی از روز دهم ماه صفر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. سه مرکز درمانی میدانی نیز یکی در صحن امام حسن علیه السلام و دیگر در صحن حضرت زینب برپا شده است.

او همچنین از توافق با دندان‌پزشکان ایرانی برای ارائه خدمات ۲۴ ساعته به زائران خبر داد و گفت: این خدمات در بیمارستان «سفیر الامام الحسین» ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا