اخبارجهانجهان اسلامعراق

وزیر ادیان مجارستان در ضیافت حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام

کشیش پروفسور سِرومی ساپُلج «وزیر تام الاختیار مجارستان در امور دینی» و هیأت همراه عصر روز سه شنبه مفتخر به زیارت حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام شدند و مورد استقبال مدیر دفتر متولى آستان مقدس عباسی دکتر افضل الشامی قرار گرفتند.

دکتر افضل الشامی گفت: سفر امروز این هیئت به آستان مقدس عباسی با هدف نزدیک کردن دیدگاه‌های ادیان و ادامه گفتگو در مورد موضوع هاى مختلف بشردوستانه و اهمیت آنها در گسترش مفاهیم همزیستی مسالمت آمیز بین جوامع در عراق و منطقه است.».

وی افزود: مهمان و هیئت همراه در جریان مهمترین دستاوردهای حرم مطهر و پروژه های آن در سال های گذشته به ویژه در بُعد انسانی و خدماتی قرار گرفتند.

سِرومی ساپُلج «وزیر تام الاختیار مجارستان در امور دینی» ضمن اینکه اقدام هاى بشردوستانه مردم عراق در ایام زیارت اربعین را قابل توجه چشمگیر دانست، گفت: این اقدام هاى بشردوستانه امر بزرگی است که در حال حاضر دنیای مادی از آن غافل است و احساساتم اجازه نمى دهد آنها را توضیح دهم، چرا كه اگر بیشتر صحبت کنم، اشک هایم سرازیر می شود».

وی تصریح کرد: حضورم در این مکان مقدس موجب خوشحالی من شده است.

ساپُلج در ادامه گفت: من این انبوه مردم را می بینم که اين مراسم را در میان فضای ایمان و قداست در بین همه شرکت کنندگان انجام مى دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا