اخبارجهانجهان اسلام

درخواست رسمى مؤسسه آيت الله العظمى شيرازی در عراق برای تسهیل زیارت زائران افغانستانى

حجت السلام و المسلمین شیخ مصطفی محمدی، مدیر مؤسسه فرهنگی – نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام، از مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله، نامه ای رسمی خطاب به وزیر کشور عراق صادر کرد.

ایشان در این نامه، ضمن تشکر از اقدام های وزیر کشور عراق در زمینه تسهیل ورود زائران به خاک این کشور، برخی درخواست ها مبنی بر لغو ویزا و نیز تسهیل ورود زمینی زائران افغانستانى و ديگر مليت هاى مقیم ایران به کشور عراق را خواستار شد.

در بخشی از نامه مدیر مؤسسه مصباح الحسین علیه السلام آمده: به مناسبت زیارت اربعین امام حسین علیه السلام، با هدف تسهیل ورود زائران غیر ایرانی مقیم ایران دستورالعمل هایی درباره مرزهای هوایی صادر کردید.

امیدواریم که این شرایط برای مرزهای زمینی جهت تسهیل ورود زائران افغانستانى و غیر ایرانی از ایران به خاک عراق نیز فراهم شود.

در این نامه همچنین از وزیر کشور‌ عراق خواسته شده دستور لغو ویزای زائران امام حسين عليه السلام در ایام اربعین از سراسر كره زمين با هر مليتی را صادر نماید.

لازم به ذكر است، در سال 1399 نيز مؤسسه مصباح الحسین علیه السلام به نخست وزير و رئيس جمهور و رئيس پارلمان عراق نامه‌ای ارسال کرد و در آن خواهان حذف ویزای زیارتی بنا به فرمایش آيت الله العظمى شيرازی، و فراهم آوردن بستر‌های مناسب برای پذیرایی از 200 میلیون زائر اربعینی در سال‌های آینده بود که در پی آن عراق روادید را برای برخی ملیت‌ها حذف کرده یا به روادید در مرز مقصد اکتفا نمود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا