اخبارجهانعراق

خدمت رسانی ۱۱۲ ساله یک قبیله عراقی به زائران اربعین حسینی علیه السلام

پیاده روی اربعین و خدمت به زوار امام حسین علیه السلام در راستای تقرب به خدا و اهل بیت است. در روایت های متعدد، درباره اجر و ثوابِ هر کسی که به هر نحوی در راه رسیدن به حرم سالار شهیدان، هزینه مالی و بدنی می کند، مطالب زیادی آمده است.

قبیله مشرفاوی در جنوب عراق، از جمله قبایلی است که 112 سال است به زائران اربعین حسینی علیه السلام خدمت رسانی می کنند.

قبیله مشرفاوی در بصره عراق بیش از یک قرن است که تحت عنوان موکب «ابوالفضل العباس» علیه السلام در مسیر مشایه در منطقه گرمه به زائران اربعین امام حسین علیه السلام خدمت رسانی می کنند.

این قبیله اصیل عراقی هم اکنون نیز هفت روز است که در همین جاده مستقر شده اند و از ریز و درشت و پیر و جوان به زائران خدمت رسانی می کنند.

گفتنی است، قبیله مشرفاوی با بیش از ۵۰ خانه و ۱۵۰ خادم اعم از پیر و جوان و مرد و زن و کودک در حال خدمت به زائران هستند. این موکب توسط آبا و اجداد آنها راه اندازی شده است.

قبیله مشرفاوی در طول مسیر مشایه اربعین امام حسین علیه السلام در منطقه «شهله» یک میهمان خانه دایر کرده است. در این موکب علاوه بر برگزاری مراسم عزادارای امام حسین علیه السلام، به زائران غذا و نوشیدنی و مواد غذایی دیگر ارائه می شود.

خدمت به زائران نسل به نسل گشته و به نسل فعلی قبیله مشرفاوی رسیده به طوری که حتی کودکان آنها نیز پول جمع می کنند تا برای زائران پیاده، نوشیدنی و غذا و دیگر موارد تهیه کنند. زنان این قبیله نیز در خانه های خود برای زائران غذا طبخ می کنند و در اختیار  آنها قرار می دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا