اخبارجهان

بمباران دو روستا در مرز افغانستان و تاجیکستان توسط پهبادهای ناشناس

منابع محلی در ولایت تخار تایید کرده اند که ظهر روز جمعه، ١١ شهریور، هواپیماهای بدون سرنشین در نزدیکی مرز تاجیکستان دو روستا را بمباران کرده اند.

این دو روستا به اسم های “کتکجر” و “کهنه شاخ” در مسیر راه مواصلاتی ولسوالی خواجه بهاء الدین قرار دارد که بیشتر سطح زمین آن توسط جنگل پوشانده شده است.

روزنامه اطلاعات روز افغانستان با انتشار این خبر نوشته است که طالبان در مورد این حملات اظهار نظر نکرده اند و هنوز در مورد هویت این هواپیما ها نیز اطلاعاتی در دست نیست.

منابع محلی در ولایت تخار گفته اند که روز جمعه صدای درگیری های مسلحانه از این دو روستا در امتداد آمو دریا که خط مرزی افغانستان و تاجیکستان را تشکیل می دهد، شنیده می شد.

نبود یک حکومت مقتدر و قانونمدار در افغانستان باعث شده است که شمار زیادی از گروه های ترویستی و قاچاقچیان مواد مخدر در روستا های این کشور فعالیت داشته باشند.

ولسوالی خواجه بهاء الدین ولایت تخار یکی از راه هایی است که قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر به کشور های آُسیای میانه نیز از آن استفاده می کنند.

پیش از این نیروهای مرزی تاجیکستان در این منطقه با قاچاقچیان مواد مخدر درگیر شده بودند و تاجیکستان با استفاده از هواپیما های بدون سرنشین قاچاقبران مواد مخدر را در خاک افغانستان هدف قرار داده بود.

با این وجود در روز های اخیر حضور هواپیما های بدون سرنشین ناشناس در آسمان افغانستان بیشتر شده است که این امر حتی انتقاد ملا محمد یعقوب، وزیر دفاع طالبان را بر انگیخته است.

طالبان باور دارند که این هواپیما ها مربوط به آمریکا است که به دنبال هدف قرار دادن افراد خاص در داخل خاک افغانستان به گردش در می آیند.

منابع مستقل هنوز این ادعا را تایید نکرده اند.

.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا