آمریکااخبارجهان

اخذ ویزای اربعین برای شیعیان  آمریکا و کانادا

از مهمترین دغدغه های سفر زوار اربعین اخذ ویزای زیارتی عراق است.

در این گزارش سعی داریم به شیعیان و محبین اهل بیت ساکن کشورهای آمریکای شمالی (آمریکا و کانادا) در این زمینه اطلاعات مفیدی بدهیم تا در روند اخذ ویزای عراق با مشکلات و تاخیر کمتری مواجه شوند.

شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام ساکن شهرها و ایالت های آمریکا و کانادا عموما یا دارای ملیت آمریکایی و کانادایی هستند و یا گرین کارت دارند و از گذرنامه های کشورهای محل تولد خود در خاورمیانه و یا سایر کشورهای آسیایی و افریقایی استفاده می کنند.

در صورتی که این شیعیان دارای گذرنامه های آمریکایی و کانادایی باشند می توانند ویزای زیارتی عراق را با در دست داشتن اصل گذرنامه و فرم تقاضای ویزا و یک عدد عکس و مبلغ 77 دلار در فرودگاه بغداد اخذ نمایند.

زوار محترم فراموش نکنند که فرودگاه نجف علاوه بر مدارک فوق الذکر به رزرو هتل هم برای صدور ویزا نیاز دارد که بصورت اینترنتی از قبل می توانند حداقل یک شب را رزرو کنند و رسید آنرا چاپ کرده همراه خود هنگام اخذ ویزا در فرودگاه نجف ارائه نمایند اما امکان انجام این رزرو با پرداخت 25 دلار در همان فرودگاه نجف هم وجود دارد.

به زوار توصیه می شود دستکم بین سیصد تا پانصد دلار پول نقد همراه خودشان داشته باشند.

در صورتی که زوار محترم ساکن آمریکا و کانادا دارای گرین کارت (کارت اقامت) هستند و از گذرنامه های کشورهای خاورمیانه ای و یا اسیایی و افریقایی استفاده می کنند باید به مقررات اخذ ویزای کشورهای متبوع از عراق مراجعه کنند و الزاما باید به کنسولگری های عراق در آمریکا و کانادا مراجعه نمایند ولی اگر محل تولد ایشان در عراق بوده باشد در فرودگاه بغداد هنگام ورود هم می توانند براحتی ویزا بگیرند منوط به آنکه کمپانی پروازی اجازه پرواز به ایشان بدهد اما توصیه می شود ویزا را پیش از آغاز سفر اخذ کنند.

دارندگان گذرنامه های پناهندگی هم باید مثل اتباع آمریکا و کانادا تقاضای ویزای عراق را به کنسولگری عراق در شهرها و ایالت های این دو کشور تحویل بدهند و پس از اخذ ویزا اقدام به خرید بلیط هواپیما نمایند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا