اخبارایرانجهان

آماده شدن پایانه مرزی تمرچین به عنوان جدید ترین نقطه عبور زائران اربعین

پایانه ی مرزی تمرچین در نقطه صفر مرزی استان آذربایجان غربی ایران، به عنوان مسیر جدید برای زائران اربعین حسینی شمال غرب ایران و کشورهای همسایه آماده سازی شده است.

تا پیش از این، زائران شهرها و استان های شمال غرب ایران، برای عبور زمینی از مرز و وارد شدن به خاک عراق، به دیگر مرزها در غرب و جنوب غربی ایران می رفتند.

امسال در کنار مرزهای مهران، شلمچه و چذابه، مرز خسروی، مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر آذربایجان غربی برای استقبال و تردد زائران اربعین حسینی به خصوص از استان‌های شمال غرب ایران و نیز زائرانی از استان‌های کشورهای همسایه ی ایران در نظر گرفته شده است.

مرز تمرچین در آذربایجان غربی تنها مرز رسمی آذربایجان غربی ایران با شمال عراق بوده و در شهرستان پیرانشهر در جنوب این استان قرار دارد، امسال با بازگشایی مرز تمرچین، ضمن کاهش مسافت و زمان سفر و حتی کاهش هزینه برای زائران عتبات عالیات، می‌تواند مقدمات عبور جمع کثیری از زائران استان‌های شمال غرب ایران و حتی زائران کشورهایی چون ترکیه و آذربایجان را فراهم کند.

پیش بینی می‌شود روزانه بیش از ۱۵ هزار زائر از این مرز تردد کنند. در همین راستا زیرساخت‌های استقبال و ارائه خدمات از زائران سیدالشهدا عليه السلام در مرز تمرچین فراهم شده و همه دستگاه‌های اجرایی استان برای ارائه بهترین خدمات در این مرز آماده شده‌اند.

آماده سازی مسیر دسترسی به تمرچین، ایجاد ۹۹ ایستگاه در مسیر ماکو تا پیرانشهر، ۳۰ گیت خروجی، ۳۰ مورد تجهیزات بهداشتی در مسیر تردد زائران، افتتاح ٢١ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در مسیر تردد زائران اربعین حسینی به همراه ایجاد ۱۴ پایگاه ثابت، ۸ پایگاه موقت و یک پایگاه امداد هوایی به استعداد ۴۱ تیم امداد و نجات ویک تیم امداد هوایی بخشی از اقدامات استان برای استقبال مناسب از زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین است.

مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر تنها مرز رسمی استان آذربایجان غربی با منطقه اقلیم کردستان عراق در شهرستان پیرانشهر در جنوب این استان قرار دارد و امسال برای اولین بار امکان تردد زائران از این مرز به سوی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی فراهم شده است. زائران عبوری از مرز تمرچین، در اولین شهر زیارتی مسیر خود به سامرا و کاظمین مشرف می‌شوند، شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و ۱۴۵ کیلومتری ارومیه واقع شده و زوار اربعین براحتی می توانند از فرودگاه ارومیه هم برای استفاده از شبکه پروازهای داخلی ایران استفاده نمایند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا