اخبارافغانستانجهان

ادعای طالبان مبنی بر حمله پهپادهای آمریکایی به افغانستان

طالبان مدعی شد که پهپادهای آمریکایی از طریق پاکستان به حریم هوایی افغانستان تجاوز می کنند.

ملا محمد یعقوب، از سرکردگان طالبان می گوید که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی از طریق فضای پاکستان، وارد آسمان افغانستان شده و حریم هوایی این کشور را نقض می کند.

رادیو بین المللی فرانسه، روز یکشنبه، ششم شهریور گزارش داد، ملا محمد یعقوب، در یک کنفرانس خبری درباره فعالیت‌های یک سالۀ طالبان اطلاعاتی ارائه کرد و گفت: بر اساس اطلاعاتی که طالبان در دست دارند، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی از طریق فضای پاکستان وارد حریم هوایی افغانستان می شوند.

وی افزود: پاکستان نباید به آمریکا اجازه دهد که از خاک آن کشور علیه افغانستان استفاده شود.

در روزهای اخیر هواپیماهای بدون سرنشین ناشناس برفضای چندین ولایت افغانستان دیده شده، اما دقیقا معلوم نیست که این هواپیما ها از سوی کدام کشور یا گروه و بر اساس چه هدفی در آسمان افغانستان گشت می‌زنند.

وزیر دفاع طالبان، حضور پهپادها را در حریم هوایی افغانستان تجاوز آشکار دانست و افزود: اعتراض خود را در این زمینه از طریق وزارت خارجه با طرف آمریکایی در میان گذاشته‌ایم.

گفتنی است، طالبان در حالی از تجاوز پهپادهای آمریکایی علیه حریم افغانستان سخن می گویند که هیچ اشاره ای به تجاوزهای خود علیه شیعیان در سراسر این کشور ندارند.

در یک سال اخیر، ده ها مورد حمله و تجاوز از سوی نیروهای طالبان علیه شیعیان در سراسر افغانستان رخ داده که موجب به شهادت رسیدن و زخمی شدن هزاران شیعه بی گناه شده و تعداد زیادی از شیعیان نیز آواره شده اند.

در همین حال نیروهای موسوم به جبهه مقاومت نیز در کوهپایه‌های هندوکش، در چند ماه اخیر بارها و بارها هدف هلی‌کوپترهای طالبان قرار گرفته اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا