اخبارجهانجهان اسلام

افزایش تبعیض علیه زنان محجبه در مصر!

مصر با بیش از ۹۰ میلیون جمعیت، یکی از پر جمعیت ترین کشورهای اسلامی به شمار می رود.

اما در همین حال شکایت زنان محجبه مصری، نسبت به تبعیض در بسیاری از اماکن عمومی به ویژه رستوران ها و محل کار افزایش یافته است.

شبکه خبری BBC گزارش داده که بسیاری از زنان محجبه مصری فاش کرده اند که در بعضی از اماکن یا اخراج شده اند و یا از ورود به آن اماکن منع شده اند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از رستوران های مجلل در قاهره که به تبعیض علیه زنان محجبه متهم شده اند، از ورود زنان دارای روسری جلوگیری کرده اند.

در همین راستا «ندی نشات» وکیل دادگستری و مدافع حقوق بشر در مصر در این باره می گوید: در بیشتر موارد دلیل اصلی فاصله طبقاتی است. متاسفانه حجاب تبدیل به یک لباس فولکلور شده و ما تبعیض علیه زنان غیر محجبه ای را نیز می بینیم که از طبقات متوسط و عوام هستند.

امیره صابر، عضو پارلمان مصر که یک فعال حقوق زنان نیز هست، در این باره می گوید: اگر همین مسیر تبعیض علیه یکدیگر را ادامه دهیم، در جامعه در حباب های بسته ای زندگی خواهیم کرد که هیچ کس دیگری را درک نمی کند.

وی افزود: قانون اساسی مصر در این باره واضح است و این نوع تبعیض در آن جایی ندارد و مجاز نیست. قطعا از یکی از ابزارهای پارلمانی خود استفاده خواهم کرد تا از مسئولان بپرسم چگونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که چنین اتفاقی دیگر تکرار نشود و اگر تکرار شد باید افراد خاطی مجازات شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا