اخبارجهانجهان اسلام

تامین امنیت زیارت اربعین با ۲۰ هزار نیروی امنیتی، دوربین حرارتی و پهپاد

یکی از اصلی ترین اقدام های ارتش عراق در اربعین تامین امنیت زائران است.

فرماندهی عملیات در شهر مقدس کربلا از تامین زیارت اربعین با مشارکت هزاران نیروی امنیتی، دوربین های حرارتی و هواپیماهای بدون سرنشین خبر داد.

سرتیپ «فاهم گریطی» مدیر بخش اطلاع رسانی فرماندهی عملیات استان کربلای معلی روز شنبه اعلام کرد که طرح امنیتی ویژه زیارت اربعین امام حسین علیه السلام با مشارکت ۲۰ هزار نیروی امنیتی اجرا خواهد شد، در حالی که برای تامین امنیت این استان نیز هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) و دوربین های حرارتی دوربرد مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مدیر اطلاع رسانی فرماندهی عملیات کربلای معلی افزود: فرماندهی با هدف تامین فضای زیارت اربعین که سالانه شاهد حضور میلیون ها زائر است، عملیات پیش دستانه در صحرای کربلا تا صحرای الانبار انجام داده است.

گریطی در ادامه گفت: ۲۰ هزار نیروی امنیتی در اجرای طرح امنیتی زیارت اربعین شرکت می کنند و این علاوه بر پشتیبانی هوایی ارتش و نیروی هوایی است؛ همچنین طرح های خدماتی و حمل و نقل موازی با طرح امنیتی نیز با هدف تامین خودروهای منتقل کننده زائران به استان های خود پس از انجام زیارت اجرا می شوند.

سرلشکر «علی حمدانی»، فرمانده عملیات فرات میانه در سازمان حشد الشعبی نیز ضمن اعلام این که این سازمان با هماهنگی فرماندهی عملیات ارتش و پلیس عراق در بسیاری از ماموریت های امنیتی شرکت خواهد کرد، درباره پهپادها و دوربین های حرارتی اظهار داشت: علاوه بر هواپیماهای خودکار با برد ۱۵۰ کیلومتر و هواپیماهای تاکتیکی با برد ۳۰ کیلومتر، ۱۲ دوربین حرارتی با برد ۳۵ کیلومتر نیز نصب خواهند شد.

حمدانی افزود: نیروهای حشد الشعبی در بیشتر محورها و موانع مستقر خواهند شد و علاوه بر آن نیز، در فعالیت خدماتی برای موفقیت طرح زیارت اربعین شرکت خواهند کرد.

این در حالی است که سپهبد «قیس محمداوی» جانشین عملیات رئیس ستاد مشترک ارتش عراق نیز پیشتر در گفت و گو با خبرگزاری رسمی عراق گفته بود: تصمیم گرفته شد یک کمیته عالی به ریاست الغانمی، وزیر کشور و عضویت من برای تدوین طرح ها و بررسی آنها با اداره های استان های پذیرای زائران و میهمانان و استان های محل تردد زائران و همچنین برای کار مشترک با گذرگاه های مرزی جهت استقبال از زائران و تامین همه بخش های زیارت اربعین تشکیل شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا