آمریکااخبارجهان

اذیت و آزار دادن پنج برابری مسلمانان در آمریکا

بر اساس آمار سال ۲۰۰۹، تعداد مسلمانان در ایالات متحده آمریکا حدود هفت میلیون نفر از مجموع ۳۰۹ میلیون نفر بود اما بدون شک این آمار در سال ۲۰۲۲ بسیار بیشتر شده است.

متاسفانه مسلمانان به رغم اینکه حدود ۲٪ از کل جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند، اما مورد اذیت و آزار و نیز تبعیض بسیار زیادی قرار می گیرند.

مسلمانان ایالات متحده پنج برابر بیشتر در معرض آزار و اذیت پلیس هستند.

مطالعه دانشگاه رایس نشان می دهد که مسلمانان به دلیل مذهبشان پنج برابر بیشتر از سایر ادیان مورد آزار و اذیت پلیس قرار می گیرند.

طبق تحقیق منتشر شده در انجمن مطالعات مسائل اجتماعی، بزرگسالانِ مسلمانی که سیاه‌پوست، اهل خاورمیانه، عرب یا اهل آفریقای شمالی هستند، بیشتر از مسلمانانی که سفیدپوست هستند گزارش می‌دهند که به دلیل مذهبشان توسط پلیس مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

این گزارش ها بین سال های 2016 تا 2020 توسط اداره پلیس شیکاگو و پلیس ایالت ایلینویز تهیه شده است.

در گزارش‌ها، آنها دریافتند که بیش از 50 ٪ از «مظنونان» که به پلیس گزارش شده‌اند، عمدتاً به دلیل انجام کارهای پیش پا افتاده مانند ارسال پیامک یا عکس‌برداری، به عنوان افراد عرب تبار در شیکاگو توصیف شده‌اند.

جوهارا فرگوسن، نویسنده اصلی این مطالعه و دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی در دانشگاه رایس، می‌گوید: با این حال، کار کمتری برای بررسی این موضوع وجود دارد که چگونه مذهب بطور خاص تجربیات مردم را با پلیس شکل می‌دهد.

نویسنده ارشد این مطالعه در دانشگاه رایس گفت: ما معتقدیم که این موضوع مهمی برای بررسی است و می تواند به ما در درک ارتباط بین مذهب و نژاد در تجربیات آزار و اذیت پلیس کمک کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا