اخبارجهانجهان اسلام

تاثیر فوتبالیست های مسلمان انگلستان بر کاهش جرایم ناشی از نفرت

سعود خلف، فیلمساز و نویسنده عراقی الاصل بریتانیایی مقیم لندن، که در نوشته های خود بر عدالت اجتماعی برای گروه های به حاشیه رانده شده خصوصاً خاورمیانه تمرکز می کند، مقاله ای در مورد تأثیر افزایش حضور مسلمانان در فوتبال بریتانیا در طول سال هاى اخير نوشته است.

در 5 فوریه 2012، استادیوم سنت جیمز پارک، مهاجم نیوکاسل یونایتد، پس از به ثمر رساندن گل معجزه آسای خود، در حالی که به طرفدارانش اشاره می کرد، به سمت پرچم کرنر دوید.

در کنار او، مهاجم سنگالی، پاپیس سیسه ظاهر شد و هر دو خود را به زمین انداختند تا روى زمين سجده کنند.

این مؤلفه مهم نماز اسلامی به چنین تصویر نمادینی در بازی انگلیسی تبدیل شده است.

در این مقاله، خلاف اظهارات نژادپرستانه و توهین‌آمیز نخست‌وزیر سابق بریتانیا بوریس جانسون، علیه زنان مسلمان را به یاد می‌آورد.

یک هفته پس از بیان این اظهارنظر شرم آور اسلام هراسی، گزارش شد که حوادث اسلام هراسی 375 درصد افزایش یافته است.

همزمان با بیان این اظهارات، محمد صلاح، فوتبالیست مصری که برای شروع فصل 2018-2019 لیگ برتر، خود را آماده مى كرد، روایتی بسیار متفاوت از مسلمانان ایجاد کرد.

این دومین فصل متوالی بود که انتظار می رفت او به عنوان بهترین گلزن، كه با عنوان صاحب کفش طلايى نیز شناخته می شود، دست یابد.

یک مطالعه دانشگاه استنفورد نشان داد که حضور صلاح در کاهش جرایم ناشی از نفرت در شهر لیورپول به میزان 18.9 درصد و همچنین کاهش 53 درصدی توئیت‌های ضد مسلمانان در میان هواداران لیورپول، اساسی بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا