اخبارجهان

اعطای ۲۵ هزار ویزای عراق برای پاکستانی ها جهت تشرف به زیارت اربعین

حمید عباس لفته، سفیر عراق در پاکستان به ساجد حسین طوری، وزیر امور مهاجرین و توسعه انسانی پاکستان اطمینان داد که کشورش تسهیلات لازم را برای پذیرایی از زائران پاکستانی جهت شرکت در مراسم بزرگداشت زیارت اربعین امام حسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا فراهم خواهد کرد.

لفته در دیدار با وزیر پاکستان در مورد روابط دوجانبه و همکاری مشترک برای خدمت به دو کشور مسلمان گفتگو کرد.

سفیر عراق به میهمان خود وزیر پاکستان گفت: عراق امسال برای شرکت ۲۵ هزار زائر پاکستانی در مراسم اربعین حسینی، ویزای ورود صادر کرده و برنامه ای برای صدور روادید بیشتر نیز وجود دارد.

این در حالی است که الطوری در بیانیه های مطبوعاتی و به دنبال آن به خبرگزاری اخبار شیعه گفت: میلیون ها زائر پاکستانی در اربعین حسینی علیه السلام به عراق مشرف می شوند، اما آنها برای تهیه ویزا با مشکلات مختلفی مواجه می شوند.”

وی افزود: بیشتر زائران که فقیر و افراد کم درآمد هستند از طریق جاده های زمینی به شهرهای مقدس مشهد و کربلا مشرف می شوند که باید مرز مهران و سایر مرزهای پاکستان و ایران را برای تسهیل ورود ایشان و همچنین اتوبوس هایشان باز کنند.

الطوری همچنین از سفیر عراق خواست تا ممنوعیت صدور ویزا برای پاکستانی های زیر 40 سال را لغو کند. زیرا بسیاری از آنان از توفیق زیارت محروم هستند.

وزیر پاکستان همچنین توضیح داد که «وزارت متبوعش به همراه وزارتخانه‌های امور خارجه و امور مذهبی پاکستان، در حال آماده‌سازی سیاست جامع بازدید برای تسهیل ورود زائران و صدور روادید ورودی برای زائران برای بزرگداشت اربعین هستند. “

محمدعلی حسینی سفیر ایران در پاکستان نیز در همین زمینه گفت،
کشورش با اعطای ویزای ورود ایران به پاکستانی‌هایی که ویزای ورود به عراق را دارند موافقت کرده تا با مشکلی در مرزهای مشترک ایران و عراق در مدت شرکت در زیارت اربعین مواجه نشوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا