اخباراروپاجهان

رکورد بالای مهاجرت به انگلستان با قایق های کوچک

بررسی های انجام شده توسط خبرنگاران انگلیسی نشان می دهد، آمار مهاجرت با قایق های کوچک به این کشور، رکورد زده است.

در همین حال رسانه های بریتانیایی از قول وزارت دفاع این کشور اعلام کردند شمار پناهجویانی که خود را با قایق‌های کوچک به آن کشور می‌رسانند به بالاترین سطح خود رسیده است.

وزارت دفاع بریتانیا با صدور اطلاعیه ای رسمی، آمار مهاجرت با قایق به این کشور را رسما اعلام کرد.

در اطلاعیه وزارت دفاع بریتانیا گفته شده تنها در روز دوشنبه 22 آگوست 2022 هزار و ۲۹۵ پناهجو که قصد داشتند با ۲۷ قایق از طریق کانال مانش وارد بریتانیا شوند، شناسایی شدند.

در سال گذشته میلادی بیش از ۲۸ هزار پناهجو تلاش کردند که از طریق کانال مانش وارد خاک بریتانیا شوند.

کانال مانش آبراهه کم عرضی میان دو خاک انگلستان و فرانسه است و عموما پناهنجویان با استفاده از عدم کنترل مرزهای اروپایی متحد وارد فرانسه و سپس از آنجا با قایق های کوچک عازم انگلستان می شوند.

اتباع ایران و سپس عراق، اریتره و سوریه بیشترین تعداد این دسته از پناهجویان را تشکیل می‌دادند.

در سال جاری ۲۲ هزار پناهجو وارد بریتانیا شده‌اند و انتظار می‌رود تا پایان سال این رقم به ۶۰ هزار نفر برسد.

“بوریس جانسون” سیاست انتقال پناهجویان مرد و مجرد به کشور آفریقایی رواندا را در هیات دولت به تصویب رسانده است ولی نهادهای حقوق بشری با شکایت قانونی از دولت تا کنون مانع اجرای این مصوبه شده‌اند.

گفتنی است، بزرگ مرجع جهان تشیع، آيت الله العظمى سيد صادق حسينى شيرازى دام ظله در یکی از سخنرانی های خود فرمودند: فساد ادارى، ظلم و استبداد حکومت ها منجر به محرومیت، فقر و مهاجرت اجباری فرزندان ملت هاى مظلوم می شود و این امر براى حكومت ها غضب و خشم خدا و نابودی و به آتش کشیده شدن تاریخ حكومت ها به دست خودشان و نابودیشان را به ارمغان مى آورد؛ و در آخر امر بی شک عاقبت امر به دست مظلومین خواهد افتاد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا