اخباربحرینجهان

گزارشی از نقض حقوق مذهبی شیعیان در بحرین

حکومت بحرین، در طول چند دهه اخیر، همواره شیعیان را از دستیابی به حقوق مذهبی خود محروم کرده است.

در همین راستا در گزارش منتشر شده توسط برخی جریان های شیعه در بحرین، آمده که آل خلیفه، آزادی در انجام مناسک دینی در بسیاری از مناطق بحرین و داخل زندان ها را هدف امنیتی قرار داده است.

جمعیت وفاق از جریان های شیعه در بحرین در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: آل خلیفه آزادی در انجام مناسک دینی در بسیاری از مناطق بحرین و داخل زندان ها را به ویژه در عید غدیر خم و عاشورای حسینی را هدف امنیتی قرار داده است.

در این گزارش آمده: در یک ماه گذشته، ۹ مورد بازداشت انجام گرفته که دکتر «نادر کاظم» محقق و نویسنده بحرینی و سه کودک از جمله مهم‌ترین بازداشت ها بودند. همچنین ۱۶ مورد احضار صورت گرفته که «علی مهنا» و «عبدالمجید عبدالله محسن» هر کدام دوبار احضار شدند. همچنین دو نوجوان به نام های «احمد علی حبیل» و «فاضل خضیر» نیز قبل از بازداشت احضار شدند.

بر اساس این گزارش، احکام خودسرانه در حق سه نفر صادر شده است که یکی از آنها «احمد حسین حمادی» نوجوان بحرینی است. همچنین تعدادی از موارد نقض حقوق فردی و جمعی داخل زندان های مرکزی «جَو» و «الحوض الجاف» انجام گرفته است. همچنین بدرفتاری و محدودیت در آزادی مذهبی نیز در این زندان ها وجود دارد.

در این گزارش آمده: تعداد حملات نیروهای امنیتی به مناطق بحرین به ۱۵۹ یورش در ۳۷ منطقه رسیده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا