اخباراروپاجهان

استرداد بیش از شش هزار پناهجو از آلمان

پناهجویان در سراسر جهان، در بیشتر مواقع از روی اجبار و ناچاری و با دنیایی از امید خاک کشورشان ترک می کنند.

اما متاسفانه گاهی به دلایل مختلفی کشورها پناهجویان را نمی پذیرند و یا بعد از ورود، آنها را بازپس می فرستند.

دولت آلمان اعلام کرده که طی شش ماه نخست سال جاری میلادی، شش هزار و ۱۹۸ پناهجو به کشورشان باز  پس فرستاده شده‌اند.

مقاصد اصلی استرداد این پناهجویان، مقدونیه شمالی، آلبانی و گرجستان بوده‌ است.

در همین راستا خبرگزاری دویچه وله آلمان گزارش داد که ۲۳۰ پناهجوی اهل ترکیه در پی رد درخواست پناهندگی‌شان از آلمان، به کشورشان باز پس فرستاده شده‌اند.

مجموعا هزار و ۸۲۶ درخواست‌کننده پناهندگی نیز در چارچوب مقرارت پناهندگی دوبلین، به کشوری دیگر از اتحادیه اروپا که نخست وارد آنجا شده بودند، از آلمان مسترد شده‌اند.

مقام های آلمان همچنین اعلام کردند، در طی شش ماه نخست سال جاری ۳۵ متقاضی را در قالب ۱۱ “مینی‌ چارتر هوایی” از آلمان به کشورشان یا به کشوری دیگر در اتحادیه اروپا بازگرداننده شده‌اند.

“مینی‌چارتر هوایی” به پرواز‌هایی گفته می‌شود که حداکثر چهار درخواست‌کننده پناهندگی را در بر می‌گیرد.

در این میان باید گفت تعداد ۱۱۷ هزار مورد شهروند کشور جنگ‌زده سوریه و ۱۰۲ هزار نفر از افغانستان نیز پناهجو وجود داشته که پس از خروج نیروهای بین‌المللی از این کشور و تسلط طالبان آواره شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، حدود ۲۳هزار و ۶۰۰ درخواست‌دهنده نوجوانان و کودکان بدون همراه بوده‌اند که این رقم یک سوم بیش از سال ۲۰۲۰ بوده است. حدود ۷۰ ٪ پناهجویان مرد بوده‌ و سن نیمی از درخواست‌دهندگان بر ۱۸ تا ۳۵ سال بالغ می‌شده است.

بر اساس داده‌های این آژانس پناهندگان اتحادیه اروپا، درباره ۵۳۵ هزار پرونده درخواست پناهندگی در مرحله اول تصمیم گرفته شده و یک سوم درخواست‌ها پذیرفته شده‌اند. حدود ۱۱۸هزار نفر از موقعیت پناهندگی و ۶۴ هزار نفر از موقعیت حمایت حفاظتی برخوردار شده‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا