اخبارایرانجهان

اقدام عجيب برخى از مولوى هاى سنى ايران در دفاع از معاویه

برخی از مولوى هاى اهل تسنن ايران، اخیرا به صورت آزادانه از معاویه دفاع کرده و مدعی شده اند كه او از کاتبان وحی است.

اين اولين بار است كه عده اى معدود از اهل تسنن ايران در اقدامى گستاخانه از لعن معاویه انتقاد كرده اند.

براى اولين بار طى چند قرن گذشته، عده اى از اهل تسنن ايران در اقدامى گستاخانه از لعن معاویه فرزند هند جگرخوار انتقاد كرده اند.

آنها در حالى معاويه را جزء مقدسات اهل تسنن دانسته اند كه دشمنى اش با اميرالمؤمنين علی علیه السلام و اقدام او در راه اندازى جنگ صفين و ايجاد فتنه بين مسلمانان در تمام كتب تاريخى ذكر شده است.

مولوى هاى اهل تسنن با اينكه معاويه نقش فراوانى در شهادت حضرت اميرالمؤمنين على و امام حسن مجتبى عليهما السلام داشته از او دفاع نموده و وى را كاتب وحی خواندند.

اين در حاليست كه معاويه با جانشين قراردادن يزيد فرزند سفاک خود موجب شهادت سبط پيامبر اكرم حضرت امام حسين عليه السلام و ده ها تن از خاندان پاک آل الله و صحابه پيامبر خدا صلى الله عليه و آله گرديد.

از سوی دیگر گرگیج امام جمعه اهل تسنن آزادشهر پس از آن که محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه ی كشور ايران در دیدار با مدیران مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، صفت منافق و خبیث را در اشاره به معاويه به کار برد خواستار برکناری و مجازات او نیز شده.

او همچنین اظهارات روحانیون و مراجع عظام تقلید شیعه نسبت به معاویه و بررسی نقل های تاریخی در مورد این شخصیت منفی تاریخ اسلام را مورد انتقاد قرار داد و از معاویه که دشمنی او و پدر و فرزندش با پیامبر خدا صلی الله علیه و‌ آله و فرزندان گرامی ایشان مشهود است دفاع کرد.

او همچنین معاویه و پدرش ابوسفیان که پرچمدار مخالفت با پیامبر در صدر اسلام بوده و در غزوات فراوانی عليه پيامبر اسلام لشكركشی نموده بودند را مؤمن خوانده و مدعی شد آیات قرآن بر ایمان آن‌ها دلالت میکند؛ گرگیج اما، در مورد این‌که کدام آیه از قرآن بر ایمانِ سران کفر و نفاق دلالت دارد توضیح قانع کننده‌ای ایراد نکرده.

لازم به ذكر است كه مدتی پيش نيز گرگيج به ائمه اطهار عليهم السلام اهانت كرده بود و نسب پاكترين خلفای پيامبر خدا را زير سؤال برده بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا