اخباراروپاجهان

گزارش روزنامه آرگوس جنوبی درباره قدیمی ترین عزاداران حسينى در استان وِلز بریتانیا

قدیمی ترین عزاداران حسينى در استان وِلز بریتانیا، امسال نيز در روز عاشورا راهپیمایی حسینی برگزار كردند.

 روزنامه آرگوس جنوبی ولز که در نیوپورت در غرب بریتانیا منتشر می شود، گزارش داد که قدیمی ترین عزاداران حسینی در این شهر، مراسم عاشورای امام حسین علیه السلام را به شکلی چشمگیر و قابل توجه برگزار کردند.

 شهر نیوپورت بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر استان وِلز بریتانیاست و به نوشته روزنامه آرگوس جنوبی، تعداد زیادی از شيعيان را در خود جای داده است.

 این روزنامه نوشت:

قدیمی‌ترین ساکنان عزاداری حسینی در ولز، به مناسبت بزرگداشت واقعه عاشورا، راهپیمایی‌های عظیمی برگزار کردند.»

 وی ادامه داد: موکب های عاشورا، یاد و خاطره حسین بن علی علیه السلام که 14 قرن پیش در کربلا به همراه خانواده خود به شهادت رسیدند را زنده نگه مى دارند.

 روزنامه آرگوس جنوبی وِلز افزود: «عزاداران لباس سیاه پوشیده و از مسجد خود به سمت قلب شهر نیوپورت حرکت کردند و اشعار و مرثیه‌هایی به یاد امام حسین علیه السلام سر دادند.

در گزارش این روزنامه همچنین به این نکته اشاره شده است که «جامعه شیعیان این شهر در زمینه های انسانی و اقتصادی نقش بزرگ و شگفت انگیزی داشتند.

 وی افزود: صدها نفر از مسلمانان به راهپیمایی حسینی پیوستند، پرچم‌ها را حمل کردند و در سوگ سرور و سالار شهیدان بر سینه کوبیدند و همچنین اعلامیه‌هایی در معرفی آرمان حسینی پخش کردند.

 در این گزارش همچنین به نقل از برگزارکننده این راهپیمایی آقای مبارک علی آمده است: روز عاشورا یکی از بزرگ ترین و دردناک ترین مناسبت های شیعیان است که امام حسین علیه السلام و اهل بیت و اصحاب ايشان در خاک كربلا به شهادت رسیدند.»

مبارک علی صحبت خود را اینگونه ادامه داد: امام حسین علیه السلام با فداکاری خود در راه اسلام و بشریت، نام خود را جاودانه کرد و ما که دوستش داریم، هر ساله یاد و خاطره قیام او علیه ظالمان را گرامی می داریم.

 این در حالی است که یکی از عزاداران به نام نصرت علی گفت: ما با پیروی از راه امام حسین علیه السلام و آنچه برای آن جنگید، بر عهد خود باقی می مانیم .

 همچنین خانم کبری اختر گفت: راهپیمائی عاشورا، یک راهپیمايی مسالمت آمیز است و بسیاری از عزاداران امیدوارند امسال در مراسم احیای اربعین امام حسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا شرکت کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا