اخبارجهانعراق

وزیر کشور عراق: چشم و دل دستگاه های امنیتی با زائران اربعین حسینی خواهد بود

با نزدیک شدن ایام اربعین حسینی علیه السلام، مسئولان مختلف عراقی نیز بر فعالیت های خود برای آماده سازی زمینه خدمت رسانی به زائران، می افزایند.

در همین راستا وزیر کشور عراق هم کنفرانسی خبری برگزار کرد و به شرح برخی فعالیت های دستگاه های زیر مجموعه خود پرداخت.

عثمان غانمی، وزیر کشور عراق، روز یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱، با صدور دستوراتی در خصوص تامین امنیت برای زیارت اربعین، خاطر نشان کرد که چشم و دل دستگاه های امنیتی با زائران حسینی خواهد بود.

 دفتر رسانه ای غانمی در بیانیه ای که نسخه ای از آن به خبرگزاری اخبار شیعه رسیده، اعلام کرد: عثمان غانمی، وزیر کشور عراق و رئیس کمیته امنیتی براى تامین امنیت زيارت اربعین، کنفرانس امنیتی گسترده ای را در فرماندهی عملیات شهر مقدس کربلا با حضور جانشین فرمانده عملیات مشترک “سپهبد عبدالامیر شِمَّری” و تعدادی از رهبران، افسران و استاندار کربلا، نصیف خطابی و فرماندهان انتظامی استان های مجاور شهر مقدس کربلا برگزار کرد.

آنها در اين كنفرانس، آخرین تدارکات را برای بزرگداشت زيارت اربعین امام حسین علیه السلام مطرح کردند.

غانمی با تاکید بر اینکه «جهان از قيام امام حسین علیه السلام درس و عبرت می گیرد»، ابراز امیدواری کرد: زيارت اربعین پیش رو صرفاً برای درس گرفتن از آموزه‌های قیام حسینی باشد.

وی با اشاره به تشدید تلاش های اطلاعاتی، هماهنگی و پیگیری بین تمامی اداراه هاى ذیربط دولتی برای ایمن سازی این زیارت میلیونی و همچنین همکاری با موکب های خدماتی و ارتباط با آنها، خاطرنشان کرد: چشم و دل دستگاه های امنیتی این کار را خواهد کرد. در کنار زائران باشید.

او با تاکید بر تلاش مضاعف برای ارائه بهترین خدمات به زائرانى كه از داخل و خارج از کشور عراق عازم شهر مقدس کربلا هستند، از موفقیت بزرگ دستگاه های امنیتی، وزارتخانه ها و اداره هاى ذیربط در تامین امنیت زیارت عاشورا قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا