اخبارایرانجهان

مسمومیت کودکان در استان همدان ایران ربطی به خوردن شربت نذری ندارد

چند روزی است که خبری در برخی رسانه های فارسی زبان و فضای مجازی مبنی بر مسمومیت تعدادی از کودکان روستای چنارعلیای اسدآباد، در استان همدان ایران منتشر شده است.

در خبر منتشر شده در این باره، ادعا شده که این کودکان به دلیل خوردن شربت نذری، دچار مسمومیت شده اند و اکنون در بیمارستان بعثت همدان بستری شده اند‌.

اما مشخص نیست تا چه اندازه علت های مطرح شده در آن حقیقت دارد؟

در همین راستا رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان طی اظهاراتی گفت: نتیجه بررسی مواد غذایی، آب آشامیدنی و آزمایش بیماران موید این است که بیماری از نوع اسهال عفونی بوده و عامل دیگری جز عامل میکروبی در این همه گیری محدود دخیل نبوده است. رعایت نکردن بهداشت فردی علت بروز اسهال عفونی بوده است.

از اظهارنظر این مقام ایرانی می توان به راحتی فهمید که شربت نذری، عامل و علت مسمومیت این کودکان نبوده است.

از سوی دیگر با نگاهی گذرا به روند انتشار اخباری علیه امام حسین علیه السلام و عزاداری، در سال های گذشته توسط دشمنان اهل بیت علیهم السلام، به راحتی می توان گفت که انتشار چنین اخباری آن هم با چنین گستردگی انتشار، چیزی جز توطئه علیه دستگاه امام حسین علیه السلام نیست.

به ویژه اینکه اولا زیر ساخت های مختلف در شهرها و روستای ایران نا مناسب است و این امر می تواند یکی از علل اصلی آلودگی و مسمومیت باشد.

از سوی دیگر هم هر ساله میلیون ها پرس غذا و مواد غذایی مختلف در نقاط و شهرها و کشورهای مختلف جهان در ایام محرم میان عزاداران توزیع می شود و نه تنها موجب مسمومیت و بیماری آنان نشده بلکه در بسیاری از حالت ها موجب شفای خیلی از بیماران گردیده است.

لذا به راحتی می توان گفت: که انتشار چنین اخباری چیزی جز دروغ پراکنی رسانه ای است و علت اصلی مسمومیت هر چه باشد، ربطی به دستگاه امام حسین علیه السلام ندارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا